Ontwikkeling System Shock Remastered tijdelijk gepauzeerd
Te ver van koers geraakt.
Night Dive Studios maakt bekend dat de ontwikkeling van System Shock Remastered tijdelijk is gepauzeerd. Studiohoofd Stephen Kick geeft aan dat de game te ver van koers is geraakt.
"We zijn voor de juiste redenen veel te ambitieus geworden. Hoe meer we echter wilde doen, hoe meer we van onze originele visie begonnen af te wijken. We nemen nu een pauze zodat we kunnen evalueren hoe we weer op koers raken", aldus Kick.
Het begon met een System Shock Remastered Kickstartercampagne. Daarna werd er een overstap van Unity naar de Unreal engine gemaakt. De nieuwe mogelijkheden van de Unreal engine deden de studio besluiten het project in een System Shock reboot te veranderen.
Studiohoofd Stephen Kick benadrukt wel dat de game niet geannuleerd is. Hij verzekert de ruim 21.000 Kickstarter backers dat System Shock Remastered 'sterker dan ooit' terugkomt en 'alle beloftes' worden waargemaakt.