1666 moest volgende Assassin's Creed franchise worden
Rembrandt zou een rol spelen volgens voormalig creative director Patrice Désilets.
1666 was een spel waar voormalig creative director van Assassin's Creed, Patrice Désilets, aan werkte bij het bedrijf. Afgelopen mei werd Patrice Désilets ontslagen bij Ubisoft en met zijn ontslag is de productie van 1666 op non-actief gezet. Volgens Désilets moest 1666 een franchise worden op dezelfde schaal als Assassin's Creed.
Désilets heeft meer dan een jaar aan het spel gewerkt, onder andere bij THQ - een ontwikkelaar in Montreal waar hij in 2010 ging werken en dat werd opgekocht door Ubisoft in 2013. In een interview (zie hier de vertaling in het Engels) met GameReactor Spanje vertelde Désilets dat gedurende het eerste jaar ze een team aan het opbouwen waren, de geschiedenis aan het bestuderen waren, maar ook de nieuwe IP aan het opbouwen waren om een basis te leggen voor een succesvolle franchise. Momenteel is Désilets in gevecht met Ubisoft over de IP rechten van 1666.
Over de gameplay zegt Désilets dat het "anders" zou zijn. Hij suggereert dat ze een soort shooter aan het maken waren. Met de gameplay probeerde hij wederom grenzen te verleggen.
De setting van de game was Amsterdam. Désilets geeft één hint aangaande het spel, namelijk dat Rembrandt nog leefde in 1666; hij stierf in 1669. Désilets vertelde dat hij één van Rembrandt's bekendste werken, 'De Filosoof', in het design plan van het spel had verwerkt.