Skip to main content

2K Games reageert op controverse rond NBA 2K21

Pakt probleem aan in toekomstige updates.

Enkele dagen geleden doken er in NBA 2K21 unskippable advertenties op en dat schoot bij enkele spelers in het verkeerde keelgat. Uitgever 2K Games reageert nu via Twitter op de controverse.

In het bijbehorende bericht beweert de uitgever dat het niet de bedoeling was om via de advertenties een mindere spelerservaring te bieden. Volgens 2K hebben de advertenties eigenlijk ook geen plaats in de game en wordt het probleem verholpen in toekomstige updates.

De controverse ontstond toen spelers in het laadscherm voor wedstrijden een advertentie voor de Oculus Quest 2 te zien kregen. De advertentie kun je ook niet wegklikken om je opstelling te wijzigen.

2K Games was in het verleden ook al niet vies is van microtransacties. Zo ontving het Europese ratingbureau PEGI in 2019 klachten over een NBA 2K20-filmpje dat casino-elementen bevat. Daarnaast volgt NBA 2K21 de strategie van Ubisoft rond next-gen games niet en is de next-gen-versie van de game tien euro duurder.

Lees ook dit