Skip to main content

Activision Blizzard koopt makers Candy Crush Saga

Voor 5,9 miljard dollar.

Activision Blizzard maakt vandaag bekend King Digital Entertainment te kopen, de studio achter mobiele games als Candy Crush Saga. Met de overname is 5,9 miljard dollar gemoeid en de koop wordt naar verwachting begin 2016 afgerond.

De uitgever hoopt hierdoor een nieuwe doelgroep aan te boren, mobiele gamers. Met name ook meisjes; 60 procent van de tientallen miljoenen Candy Crush Saga-spelers is van het vrouwelijke geslacht.

Activision Blizzard krijgt er door de overname 500 miljoen maandelijks actieve gebruikers bij. Mede door de in-app aankopen van Candy Crush Saga voorspelt het bedrijf volgend jaar 30 procent meer winst te maken dan eerder verwacht.

Naast Candy Crush Saga ontwikkelde King Digital Entertainment ook soortgelijke games als Bubblewitch Saga en Farm Heroes Saga. Ook die titels zijn straks van Activision Blizzard.

Bekijk op YouTube

Nog een minuutje tijd? Deze artikels vind je vast ook interessant:

Lees ook dit