Skip to main content

"Activision is nog altijd hetzelfde bedrijf"

Nog steeds gewone mensen, met meer werk.

In een interview met GI.biz heeft Dan Winters, hoofd van Activision's developer relations, zich uitgesproken over het imago van het bedrijf en wat ze hebben geleerd van Blizzard.

Volgens Winters is het idee van "het warme en knuffelbare Activision, de hardwerkende nummer twee", veranderd na de samensmelting met Blizzard en het succes van de Call of Duty-serie, waardoor het bedrijf de grootste speler op de markt werd.

"We zijn gegaan van een succesvol bedrijf, de nummer twee voor de fusie, -als je kijkt naar marktaandeel zaten we dichtbij de nummer één positie- naar het verkopen van Call of Duty aan 25 miljoen consumenten iedere keer, en Blizzard bleef groeien met World of Warcraft. We hebben nu een grote verantwoordelijkheid voor een breder publiek", aldus Winters.

"Dat betekent niet dat ons perspectief is veranderd. We hebben nog altijd hetzelfde gevoel en we zijn nog altijd dezelfde normale mensen die we eerder waren, we hebben alleen veel meer werk te doen."

Daarnaast heeft Activision veel geleerd van Blizzard als het gaat om het in stand houden van een community en trouwe fans:

"Met dingen zoals Blizzcon draait het allemaal om de community en het deel uitmaken van een speciale club. We hebben veel van die jongens geleerd. Ik vind dat er een goede samenwerking van beide kanten is, maar ik moet zeggen dat die gasten wel zeer slim zijn. Elke keer als we de kans hebben om hen iets te vragen over een bepaald onderwerp, maken we er gebruik van."

Lees ook dit