AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 komt binnenkort naar Xbox
Vergelijkbaar met Nvidia DLSS.
AMD meldt dat zijn FidelityFX Super Resolution 2.0-technologie (FSR) binnenkort kan gebruikt worden voor Xbox-games. Wanneer de technologie precies wordt geïmplementeerd, kan het bedrijf op dit moment niet meedelen.
FSR is vergelijkbaar met de Nvidia-technologie DLSS. Via die AI-gestuurde beeldreconstructietechniek krijgen afbeeldingen met een lage resolutie een broodnodige upgrade. In tegenstelling tot DLSS gebruikt het algoritme van AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 geen machinaal leren om de resolutie van afbeeldingen te verhogen.
AMD liet FSR 1.0 in juni 2021 op de wereld los voor pc-games. Momenteel maken al meer dan 90 ontwikkelaars en uitgevers gebruik van de technologie voor in totaal 80 pc-games.
De aankondiging van FidelityFX Super Resolution 2.0 gebeurde op donderdag 17 juni. Toen zag je hoe Deathloop eruitziet als de game gebruikmaakt van de technologie.
Wil je graag meer weten over de game waarop de technologie werd gedemonstreerd, lees dan zeker eens de Deathloop review van Yvo.