Arkane Studios heeft duidelijk plan voor Dishonored 2
Ontwikkeling verloopt ditmaal soepeler.
Arkane Studios zegt dat de ontwikkeling van Dishonored 2 een stuk makkelijker verloopt dan de eerste game. Ditmaal weet de ontwikkelaar namelijk direct hoe de game moet worden. Dit helpt de studio de details uit te werken.
"Dishonored was een potpourri," zegt Harvey Smith, Arkane Studios' medevoorzitter. "We hadden een overweldigende game in first-person binnen een fantasiewereld met enkele stealth-eigenschappen." Ondanks dat idee en dat de studio eerder aan zulke games heeft gewerkt, kwam de visie voor Dishonored pas halverwege de ontwikkeling helemaal tot stand.
"Dishonored kon betere zwaardvechten gebruiken, betrouwbaardere stealth, en een user interface waar we langer aan hadden gewerkt," vervolgt Smith. Omdat de visie voor Dishonored 2 direct duidelijk is en bekend aanvoelt, richt de studio zich op deze zaken.
Dishonored 2 bevat een tweede speelbaar personage: Emily. Haar karakter voelt "fijnzinniger" aan dan dat van Corvo, het andere personage en de hoofdfiguur uit de eerste game.
Dishonored 2 komt in 2016 voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One uit.