Atlus toont uitgebreide gameplay Shin Megami Tensei X Fire Emblem op E3
Drie kwartier aan in-game beelden werpen een blik op het gevechtssysteem.
Shinjirō Takata van studio Atlus geeft tijdens Nintendo Treehouse een live gameplay-presentatie van de Japanse role-playing game Shin Megami Tensei X Fire Emblem, met daarmee een eerste uitgebreide blik op het vechtsysteem.
In de presentatie is te zien hoe de protagonist in het Shibuya-gebied van Tokio een winkel bezoekt en met een vriendin afspreekt om een live-show te zien van een bekende Idol-artiest. Muziek is een belangrijk element in de game en dit uit zich door verschillende geanimeerde optredens van Idol-artiesten. De inspiratie die de personages krijgen door deze optredens trekken de zogeheten 'Mirrages' aan die de creatieve energie van hen wil vangen.
De gevechten spelen zich af in typische Shin Megami Tensei-achtige dungeons die zijn gebaseerd op diverse locaties in Tokio. Het Shibuya-gebied haalt zijn inspiratie uit de mode en dit correspondeert met het thema van de kerker en de puzzel-elementen. Elke dungeon geeft zo zijn eigen draai aan de locatie waar het personage zich op dat moment bevindt.
Het gevechtssysteem combineert elementen uit zowel Shin Megami Tensei als Fire Emblem. Zo worden de teamaanvallen uit Fire Emblem toegevoegd door middel van een 'Session Attack'. Het systeem van Shin Megami Tensei maakt gebruik van de verschillende zwaktes die vijanden hebben voor het type aanval dat je kiest.
Shin Megami Tensei X Fire Emblem is in 2016 verkrijgbaar voor de Wii U. Kijk hieronder de Nintendo Treehouse presentatie terug.