DICE en Visceral Games kondigen uitstel Battlefield Hardline aan
Ontwikkelaar DICE legt uit waarom.
Battlefield Hardline is uitgesteld naar 2015. Ontwikkelaars Visceral Games en DICE hebben meer tijd nodig om de first-person actiegame te verbeteren.
Vicepresident van DICE Karl Magnus Troedsson legt uit hoe de vertraging tot stand is gekomen. "Tijdens de E3-beurs lanceerden we de bèta van Battlefield Hardline. We wilden niet alleen de game laten zien, maar het ook door jullie laten spelen. Het Visceral Games team heeft veel geleerd van wat de spelers van de game eisen", vertelt Troedsson.
Troedsson legt verder uit dat ze al veel van de feedback van de spelers in de game hebben verwerkt en direct hebben getoond. Volgens hem is er echter één probleem. "We hebben meer tijd nodig. Tijd die we niet hebben als we besluiten de game over enkele maanden uit te brengen."
Het uitstel van Battlefield Hardline is in werking gesteld om een aantal wijzigingen toe te brengen. Zo wordt de multiplayer ervaring uitgediept met ideeën vanuit de Battlefield community. Daarnaast wordt het singleplayer verhaal onder de loep genomen. Dit om de belangrijkste punten van de game te laten voldoen aan de eisen van de spelers.
Ook moet de vertraging meer stabiliteit aan de game toevoegen, waardoor Battlefield Hardline succesvol gelanceerd kan worden zonder technische mankementen.
Battlefield Hardline zou oorspronkelijk uitkomen in oktober voor pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. De exacte nieuwe releasedatum is nog onbekend.