Skip to main content

Beslissingen in Soul Sacrifice moeten emotie teweegbrengen

Inafune legt de beweegredenen achter de "pijnlijke beslissingen" uit.

Keiji Inafune, hoofd van het team achter Soul Sacrifice, legt uit waarom hij de keuze tussen redden en opofferen in het spel stopte. De PlayStation Vita-titel draait om het verkrijgen van macht en de vraag wat je daarvoor opoffert. Inafune vertelt dat deze "verschrikkelijke beslissingen" onderdeel vormen van de hedendaagse ontwikkeling binnen de industrie.

"Dit soort beslissingen hebben een emotioneel aspect en gemaakte beslissingen gebeuren hierdoor niet automatisch," vertelt Inafune. "Vroeger maakten gamers beslissingen automatisch, zoals links of rechts springen om een kogel te ontwijken. Dit gebeurt zonder emotie. Maar wat als je twee opties hebt en bij elke optie sterft een personage? Met zo'n keuze moet je jezelf te rade gaan en inschatten met welke consequenties je wil leven."

Inafune heeft het gevoel dat de volgende stap binnen de gameindustrie emotie blijkt. "Ik heb het idee dat we steeds vaker emotie en gevoelens opnemen in spellen en we moeten achterhalen hoe we deze overbrengen. Soul Sacrifice, bijvoorbeeld, stelt je voor de keuze wie je opoffert: jezelf of je vrienden. Je kan ook niemand offeren en met die keuze leven. Al deze keuzes kun je echter niet zonder emotie maken. Ik denk dat spellen in de toekomst emotionele elementen als deze op moeten nemen."

Soul Sacrifice kwam 1 mei uit in Europa en Eurogamer Benelux kon de emotionele keuzes (en andere aspecten binnen de game) zeer waarderen.

Lees ook dit