Bethesda: "graphics zijn zéér belangrijk"
Hines: "wie dit ontkent, is een leugenaar".
Wat is het voornaamste: graphics, of gameplay? De discussie is al jaren gaande tussen gamers en ontwikkelaars, maar vandaag gooit Pete Hines, de vice president bij Bethesda, ook even zijn mening in de schaal.
"Er zijn heel wat mensen die zeggen dat het grafische aspect van een game niets uitmaakt", vertelde Hines tijdens een interview. "Mijn reactie daarop is meestal dat ze liegen".
"Wanneer mensen naar screenshots van een spel kijken maken ze meteen een beslissing: 'dat ziet er vet uit', of 'kan me niet schelen'. Als je er als ontwikkelaar dus voor zorgt dat iets er op het eerste zicht prachtig uitziet, is het veel makkelijker om ze bij de keel te grijpen", aldus Hines.
In zeker opzicht zijn we het eens met de man. Een spel dat er ongeïnspireerd uitziet doet je niet bepaald uitkijken naar de dag waarop het eindelijk in de winkelrekken te vinden zal zijn. Maar een prachtig uitziende game die voor geen meter speelt, daar ben je ook niets mee! De medaille heeft altijd een keerzijde...
Het volgende spel dat Bethesda zelf maakt en uitbrengt is The Elder Scrolls V: Skyrim, dat vanaf 11 november in de winkelrekken terug te vinden zal zijn.