Skip to main content

Bethesda heeft een boel nieuwe Skyrim-features liggen

Word een vliegende vampier! Zit op een draak! Dikke giants! Weerberen?

Bethesda Game Studios heeft tijdens het maken van Skyrim een 'Game Jam' gehouden, een werkweek waarin iedereen zich bezig hield met eigen, nieuwe ideeën. En daar zijn een hoop leuke, maar ook een portie eigenaardige, features uit voortgekomen, zo vertelde Todd Howard van Bethesda op zijn keynote op DICE 2012.

Features die het losgeslagen team maakte zijn onder andere dragon mounts, een skill tree voor weerwolven, Kinect-integratie voor shouts, veranderende seizoenen, speren, meer follower commands, de mogelijkheid om je eigen huis te bouwen, goblins en combat vanop een paard.

Buiten bovenstaande functionele features heeft het team ook wat leukere dingen gemaakt zoals de mogelijkheid om een vliegende vampier te worden, gigantische mud crabs, obese reuzen en werebears.

Of deze features ooit ook daadwerkelijk vrijgegeven gaan worden, dat weet Bethesda zelf nog niet goed. "Zouden we het in de toekomst DLC maken? We weten het niet. Zouden we een aantal dingen gewoon gratis weggeven? We weten het niet," zei Howard daarover. Of hij ondertussen hevig knipoogde naar de gegadigden of niet, dat weten wij dan weer niet.

Wat we wel weten is dat Skyrim best een populair spelletje is. PC-gamers hebben gemiddeld 75 uur met de game doorgebracht en dat aantal gaat alleen maar omhoog.

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Lees ook dit