Monster Hunter Wilds krijgt bij release PS5 Pro-patch
Minimale pc-vereisten worden verlaagd.
Capcom heeft via de onderstaande stream bevestigd dat Monster Hunter Wilds bij zijn release een PlayStation 5 Pro-patch krijgt. De ontwikkelaar is ook van plan om de minimale vereisten van de pc-versie te verlagen.
De game krijgt op PlayStation 5 en Xbox Series X een 'Prioritise Graphics'-modus aan 30 FPS en een 'Prioritise Framerate'-modus die aan 60 FPS draait.
Op Xbox Series S zijn die modi er niet en kun je de titel enkel spelen aan een framerate van 30 FPS. Aan welke framerate de pc-versie draait, is afhankelijk van de hardware waarover je beschikt.
Capcom overweegt momenteel om een benchmark tool voor de pc-versie uit te brengen. Met die tool kunnen pc-gebruikers voor de release te weten komen of ze de game al dan niet kunnen spelen op hun apparaat.


De ontwikkelaar geeft ook toe dat de Open Beta-versie van de game niet aan de beoogde framerate draaide. Dit kwam doordat de versie niet helemaal was geoptimaliseerd en renderproblemen ondervond in de 'Prioritise Framerate'-modus.
Ondertussen is flink gesleuteld aan de fijne details van de titel en komt de huidige versie “dichter bij het doel van 60 FPS”.