Skip to main content

BioShock-maker Ken Levine werkt aan kleinschalige open wereld game

Nadruk ligt op herspeelbaarheid.

BioShock-maker Ken Levine werkt met zijn studio aan een kleinschalige open wereld game met een nadruk op herspeelbaarheid.

In een interview met radioshow On Point praat Levine uitgebreid over zijn ambities voor het project. "Verhaalgedreven singleplayer games met een enorm budget zijn langzaam aan het verdwijnen. Dit komt omdat ze te duur zijn om te maken en spelers willen meer waar voor hun geld," aldus Levine.

"Na het afronden van BioShock Infinite stelden we onszelf de vraag: hoe maken we een verhaalgedreven game met meer herspeelbaarheid? Het antwoord ligt in het geven van meerdere mogelijkheden om problemen op te lossen. Dit is geen makkelijke invalshoek om mee te werken".

Levine geeft aan dat de studio daarom aan het experimenteren is met een kleinschalige open wereld. De ontwikkelaar hoopt dat spelers zelf de stukken van het verhaal op hun eigen manier in elkaar zetten. Levine noemt dit "verhalend LEGO".

Er is verder nog weinig bekend over de game. BioShock Infinite was Levine zijn laatste game. Begin dit jaar gaf de ontwikkelaar aan dat zijn volgende game een sci-fi setting heeft.

Bekijk op YouTube

Nog een minuutje tijd? Deze artikels vind je vast ook interessant:

Lees ook dit