Skip to main content

BioWare: 'Anthem servercapaciteit was voldoende'

Geen lofzang.

De technische problemen tijdens de Anthem VIP Demo zijn niet door onvoldoende servercapaciteit veroorzaakt. Dat meldt BioWare's afdelingshoofd van Live Services Chad Robertson in een officiële blogpost.

"Volgens diverse berichten hebben we te weinig rekening gehouden met de servercapaciteit. Dat wil ik ontkrachten," aldus Robertson. "Om de stabiliteit te garanderen waren we van plan om onze servers op basis van de de alsmaar groeiende spelerspopulatie aan te passen."

Bekijk op YouTube

"Dat gezegd hebbende, alle delen van de game moeten werken zoals ze zijn ontworpen en ze moeten aan de behoeften van de spelers voldoen. Dat was tijdens de openingsuren niet het geval," aldus Robertson.

Vervolgens gaat hij in op de technische problemen waarmee de Anthem VIP Demo te kampen had. Zo kwamen spelers onder andere in aanraking met oneindige laadschermen, verbindingsproblemen en rubber banding.

"De oneindige laadschermen kwamen we tijdens interne tests tegen en we dachten dat we het probleem hadden opgelost. Helaas zorgden de verschillende internetproviders en routers van spelers voor nieuwe situaties," verklaart Robertson.

Robertson belooft dat BioWare zijn best doet om alle problemen te verhelpen. De verbindingsproblemen, oneindige laadschermen en de algehele stabiliteit van de servers krijgen de prioriteit.

Ook neemt Robertson de tijd om de spelers te bedanken. "Hoewel we problemen hebben gehad, hebben we ook veel spelers van de game laten genieten. Bedankt voor de steun! Ons doel is om iedereen die de demo speelt plezier te laten hebben."

"We stellen iedereens geduld op prijs en bieden onze excuses aan voor diegenen die problemen hebben gehad," aldus Robertson.

Anthem lanceert op 22 februari op pc, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je ook Anthem proberen? Lees dan ons overzicht over de Anthem VIP Demo datum, starttijd, VIP demo toegang en alles wat we weten.

Lees ook dit