Blizzard heeft zin in consolegames
Ze komen er enkel niet toe.
In een, overigens zeer interessant, interview van Gamasutra met Blizzard-jongens Samwise Didier en J. Allen Brack over 15 jaar Warcraft delen beide heren hun visie over console-games.
Als antwoord op de vraag wat ze vinden van de krimpende PC-markt zeiden ze het volgende:
"[...]We werken op PC omdat we het platform kennen en het relatief gemakkelijk is voor ons. Formats veranderen niet om de zoveel jaar en er zijn geen drie totaal verschillende versies op de markt. Met consoles moeten we ons zorgen maken om dat soort dingen. PC's zijn een goede markt om ons op te focussen," aldus Samwise Didier, de senior director van StarCraft 2 en de man die jarenlang de artstyle bepaalde voor de Warcraft-franchise.
J. Allen Brack voegde daaraan toe: "[Onze reputatie als anti-console developer] komt er natuurlijk omdat we de laatste vijftien jaar enkel PC-games gemaakt hebben maar die perceptie klopt niet. We willen gewoon de juiste games maken voor het juiste platform. Neem nu StarCraft 2. Sommige RTS-games hebben het geprobeerd op consoles. Soms lukt het, maar in het algemeen zegt onze ervaring dat het beter speelt op de PC. Ergo, we maken de game voor PC. Ik heb twee consoles thuis. Sam heeft ook consoles. We zijn een gamerscultuur. We zullen zeker een consolegame maken ooit. Daar twijfel ik niet over."
Blizzard's laatste poging om een consolegame te maken was de game StarCraft: Ghost. De game zou uitgebracht worden voor de vorige generatie consoles maar Blizzard besteedde de development ervan al snel uit aan andere bedrijven en de game viel in obscuriteit. Starcraft: Ghost staat nu al een paar jaar op 'on hold'.