Skip to main content

Bloodborne - Hemwick Charnel Lane verkennen en overleven

Gezellige laan.

Tijd om in Bloodborne naar het volgende gebied, Hemwick Charnel Lane, te gaan.

Nadat Vicar Amelia is verslagen, keer je terug naar Hunter's Dream. Spendeer je Bloed Echoes en upgrade je wapens. Als je klaar bent ga je terug naar de Grand Cathedral lamp.

Vermoord de Gravekeepers onderaan de trap en ga naar rechts. Aan het einde van het pad ligt een lijk met een Bloodshot Eyeball. In het hoge gras iets verder op vind je een lichaam met drie Bold Hunter's Marks.

Soot Monsters doden

Ga verder door een grot. Je stoot op een groepje Demon Hounds (deze Hounds ontwijken je aanvallen beter dan de normale), enkele Henchmen en Soot Monsters. Soot Monsters zijn agressief en beschikken over een heleboel levenspunten. Op je huidige level heb je ongeveer twee critical hits nodig om ze uit te schakelen. Ze zijn erg kwetsbaar voor geweerschoten, dus het is niet zo moeilijk een critical hit te scoren.

Schakel eerst de rechtse Henchmen met geweren uit. Vlakbij vind je lijken met negen Bone Marrow Ash en twee Thick Coldblood (4). Gebruik de bomen en grafzerken als cover tegen hun geweerschoten.

Circkel rond naar de linkerkant en je vindt een lichaam met vier Pebbles en nog meer Henchmen. Zoek links verder naar Demon Hounds en een Henchman. Vlakbij ligt een lichaam bij een boom met drie Quicksilver Bullets. Blijf links aanhouden tot je nog twee Demon Hounds, een Henchman en een Soot Monster tegenkomt. Versla ze en neem aan het einde van het pad de poort links.

Bekijk op YouTube

Blijf het pad volgen en steek de Hemwick Charnel Lane lamp aan. Ga de heuvel af tot je links zes Crazed Hags ziet. Dit zijn de standaard vijanden in dit gebied en ze vormen niet echt een bedreiging. Vernietig de kar en zoek links een lijk met een Bloodshot Eyeball.

Rechts in het gebied ligt een lijk met twee Twin Blood Stone Shards. Ga de houten trap op en praat met de vrouw naast de rode lantaarn. Ze is niet erg spraakzaam.

Hemwick Charnel Lane overleven

Ga naar rechts en je vind Madman's Knowledge. Aan het einde van dit pad vind je een hendel, maar deze heb je nu nog niet nodig. Keer terug naar de plaats met de Crazed Hags. Neem de rechtse trap naar boven.

Bovenaan vind je een Soot Monster, een Crazed Hag en een Demon Hound. Probeer eerst de Hag en Hound naar je toe te lokken en het Soot Monster daarna op zijn eentje af te maken.

Wel oppassen voor de Hag die van bovenaf Molotov Cocktails naar je hoofd gooit. Raap tenslotte nog Thick Coldblood (4) van een lichaam vlakbij een boom op.

Neem de volgende trap. Bovenaan ligt een Brute op de loer. Ook hier moet je voor Molotov Cocktails oppassen. Blijf op de trap en de Cocktails kunnen je niet raken. Schakel de Brute uit en ga naar de poort.

Twin Blood Stone Shards vinden

De poort gaat niet open, maar er is een pad op de heuvel aan de rechterkant. Schakel bovenaan de Hag uit en laat je naar het pad beneden vallen. Hier vind je twee Twin Blood Stone Shards.

Keer terug naar de plaats met de Hag, maar neem na het linkse pad naar beneden. Onderweg probeert een Hag je te verrassen. Beneden vind je rechts vijf Crazed Crows. Wanneer je het gebied betreedt, verschijnt een Soot Monster.

Schakel eerst het Soot Monster uit en daarna de Crows. Rechts vind je een lichaam met vier Pebbles. Aan de rechterkant zie je een hendel. Stap in de lift om de hendel beneden te activeren zodat je deze binnenweg later kunt gebruiken.

Neem de lift terug naar boven en neem de rechtse trap. Opnieuw probeert een Hag je in een hinderlaag te lokken. Dood haar en doorzoek een lijk rechts achter de grafzerken voor acht Bone Marrow Ash.

Ga verder de trap op. Boven staat een Brute en een Hag met Molotov Cocktails. Schakel beide uit en ga in de schuur. Een Hag wacht je op in de tweede stal en een Demon Hound bespringt je in het midden van de schuur.

Klim op de ladder aan de overkant van de schuur en stap in de richting van het lichaam. Er verschijnt een Soot Monster. Als je een Hand Lantern hebt (gekocht van de Bath Messenger in Hunter's Dream) is dit een goed moment om het te gebruiken. Je wilt je geweer tegen het Soot Monster gebruiken, maar je lock-on werkt niet in het donker. Dit probleem lost de Hand Lantern op. Als je geen Hand Lantern hebt, kan je ook een Shining Coin gebruiken.

Dood het Soot Monster en raap een Bloodshot Eyebal van het lijk bij de tafel op. Keer om en neem de trap in de linkerhoek. Ga de trap af en steek over de balken de kamer over. Achter de deur ligt aan de rechterkant een Wheelchair Blunder op de loer.

Storm de kamer binnen en schakel de Wheelchair Blunder uit voordat hij kan aanvallen. Op het lijk links vind je een Adept Blood Gemstone (1) en aan het einde van de kamer ligt Madman's Knowledge.

Ga terug naar de bovenste verdieping en vervolgens naar het dak. Schakel links een Hag uit en ga verder naar het einde van het dak. Hier vind je een Brute en twee Hags, maar ook een lichaam met Coldblood Dew (3).

Ga links verder en je komt een Demon Hound en twee Hags tegen. Aan het einde van het gebouw aan de linkerkant ligt een lijk met twee Twin Blood Stone Shards. Blijf verder gaan en je vindt een Hag in de ingang van het gebouw.

Ga de trap af en je stuit op twee Brutes. Ze patrouilleren over een vast pad. Dit maakt het makkelijk om ze één voor één uit te schakelen. Links vind je een lichaam met Thick Coldblood (4). Net achter dit lijk vind je de poort die voordien gesloten was. Haal de hendel over om een binnenweg te openen.

Je bestemming is links, maar als je het rechtse gebied wil verkennen, vind je er vijf Demon Hounds en een Hag. Helemaal rechts liggen drie lijken met acht Bone Marrow Ash, één Thick Coldblood (4) en een Lake rune.

Raap de items op een keer terug in de richting van je bestemming. Op de heuvel stoot je op drie Hags een een Brute. Zoals altijd smijt één van Hags voortdurend Molotov Cocktails. Hou dus voldoende afstand en schakel haar als laatste uit.

Rechts staat een huis. Je kan jezelf door het kapotte gedeelte aan de zijkant wurmen. Je beloning is een kist met een Tempering Blood Gemstone (1).

Ga terug langs het pad op de heuvel. Verder op in het gebouw wacht een Imp. Dood eerst de Imp en breek daarna de vaten in het midden van kamer. Het lijkt herbergt Madman's Knowledge.

Ga de trap af naar de kamer waar je de Witch of Hemwick eindbaas bekampt.


Onze Bloodborne walkthrough en guide gaat verder:
>>> Bloodborne Witch of Hemwick

Lees ook dit