Cage klaagt conservatieve marketing aan
Quantic Dream baas wil verandering.
David Cage, de baas van Heavy Rain en Fahrenheit ontwikkelaar Quantic Dream, staat erom bekend niet op zijn mondje gevallen te zijn. In een nieuw interview trekt Cage hard van leer tegen de conservatieve (Amerikaanse) videogame industrie.
Cage stelt dat (vooral de Amerikaanse) uitgevers weinig geïnteresseerd zijn in revolutionaire concepten. "De games die ik maak hebben geen geweer erin. Meestal hebben de Amerikaanse marketing departementen hier een probleem mee. Ze zien hun publiek als "rednecks" met een voorliefde voor vuurwapens, en dat is volledig fout." Cage geeft hierbij het voorbeeld van hun game Fahrenheit. Sega wou die niet marketen in de US, volgens Cage omdat het te vernieuwend was. Cage stelt dat er daardoor maar een fractie van de mogelijke winst werd gerealiseerd.
Cage ziet ook problemen met de grote shooterobsessie van de industrie. Volgens hem is die goed op weg om een niche-industrie te worden, omdat volwassenen geen zin hebben om mensen af te schieten. Shooters verhinderen met andere woorden dat gamen doorbreekt in de mainstream.
Over Quantic Dream bleef Cage positief. "De enige manier om het [uitgevers die niet willen betalen, red.] op te lossen, is het te blijven doen. Game na game meer vertrouwen winnen. Toon hoe succesvol je bent, en hopelijk draaien zij en uiteindelijk de hele industrie bij."