Camelot Unchained bereikt Kickstarterdoelwit
2.000.000 dollar voor contra-revolutionaire MMORPG.
Negentien uur voor de deadline heeft de player-versus-player-centrische MMORPG Camelot Unchained zijn Kickstarterdoelwit van twee miljoen dollar behaald. Na een trage start leek het project niet gefinancierd te geraken, maar in de laatste rechte lijn naar de finish konden de ontwikkelaars via dagelijkse updates het publiek toch nog overtuigen.
Bedenker Mark Jacobs, die ook aan het roer stond van de klassieke mmorpg Dark Age of Camelot, wil met Camelot Unchained weg van de huidige tendens in online rollenspellen als World of Warcraft, Guild Wars 2 en The Secret World. In het kort betekent dat een focus op de oneindige oorlog tussen drie verschillende facties (denk aan Planetside 2), een spelersgedreven economie (à la EVE Online) en geen zeldzame vuurzwaarden uit de pels van computergestuurde konijntjes. De ambitieuze MMO zal ook met een maandelijks abonnement werken, in tegenstelling tot veel concurrenten die een gratis businessmodel verkiezen.
In ruil voor hun vertrouwen krijgen geldschieters de mogelijkheid om, naargelang de hoeveelheid gestortte centen, te participeren in de opbouw van de game. Zo zullen diegenen die 3.500 dollar of meer neertelden al in januari van 2014 een eerste kijkje mogen nemen in de wereld van Camelot Unchained. De geviseerde releasedatum ligt op december 2015, nog even wachten dus.
Hieronder de teaser waarmee de Kickstarter van Camelot Unchained uit de startblokken schoot.