Criterion stopt met ontwikkeling van racing games
Geen Burnout of Need for Speed meer.
Alex Ward, CEO van Criterion Games, heeft in een serie van tweets laten weten dat de ontwikkelaar van Burnout en de nieuwste Need for Speed wegstapt van het racing game genre.
“Na meer dan een decennium van het ontwikkelen van racing games is het tijd voor iets anders. Het is echter nog te vroeg om iets “aan te kondigen” of over iets nieuws te spreken.”
Spelers die dus hoopten op een nieuwe Burnout zullen teleurgesteld zijn. “Maar als je me volgt [op Twitter] en een nieuwe Megaton of Burnout game verwacht, dan zal ik je moeten teleurstellen.
”Eveneens gamers die goede herinneringen hebben aan Criterions shooter Black uit 2006 en hoopten op een opvolger zullen op hun honger moeten blijven zitten: “Ook geen Black2 mensen. Veel te vertellen over dat onderwerp, maar dat spaar ik voor wanneer ik een boek schrijf...”
Hij concludeert met het bedanken van de fans en ziet de toekomst rooskleurig in: “Bedankt voor de steun iedereen. We zullen jullie niet teleurstellen! #tothefuture”
Het nieuws dat nieuwe Need for Speed games niet door Criterion zouden worden ontwikkeld, werd eerder al bekend gemaakt door EA. De nieuwste telg in het populaire franchise wordt ontwikkeld door EA Gothenburg en zal gebruik maken van de Frostbite 2 engine.