Coversysteem Final Fantasy 7 Remake bevat stealth
Voor Barret heeft dat systeem extra functies
Het coversysteem in Final Fantasy 7 Remake bevat stealth gameplay. Dat zegt regisseur Tetsuya Nomura tegen Famitsu.
"In het verhaal komen enkele sluipsecties voor", zegt Nomura. "In de originele game had je Random Encounters en speelden zulke [sluipdelen] zich voornamelijk in de verbeelding af. Omdat je nu het pad ziet dat je volgt, wilde ik het realistischer maken."
In de remake gebruik je het coversysteem om buiten zicht van vijanden te blijven. De regisseur zegt dat je ook met tegenstanders kunt vechten als je dat liever doet.
Het coversysteem in de Final Fantasy 7 Remake heeft ook nog andere toepassingen. "Voor ammunitiegebruikers [zoals Barret Wallace] heeft het coversysteem een extra functie, maar daar kan ik nog geen details over loslaten", zegt Nomura.
De regisseur meldt ook dat de game 'breekbare elementen' bevat. Je kunt niet alleen de omgeving kapot maken, maar ook onderdelen van vijanden vernietigen. Denk daarbij aan de benen van Guard Scorpion, de eerste baas in de game.
Ten slotte meldt Nomura dat je tijdens gevechten tussen personages kunt wisselen. "Wanneer vijanden buiten het bereik van Clouds zwaard zijn, wissel je naar Barret. De game heeft dus enkele strategische elementen."
De remake van de JRPG is enkel voor de PlayStation 4 aangekondigd. Lees alles wat we over de game weten in de Final Fantasy 7 Remake preview.