Dark Souls niet geoptimaliseerd voor PC
Overzetten blijkt lastiger dan verwacht.
Het overzetten van Dark Souls naar de PC blijkt pittiger dan From Software had geanticipeerd. De ontwikkelaar zal PC-gamers dan ook niet de optie bieden de game te optimaliseren voor hun systeem. Dat liet producer Daisuke Uchiyama weten in een interview met Eurogamer.
"Om eerlijk te zijn hebben we grote moeite de game te porten wegens gebrek aan ervaring op dit gebied. We hadden gedacht dat het een makkie zou zijn, maar dat blijkt niet het geval," aldus Uchiyama. De reden daarvoor is dat de gamesmarkt voor de PC in Japan klein is en de ontwikkelaar daardoor niet eerder voor de PC heeft hoeven ontwikkelen.
Spelers hoopten op een betere framerate dan de console versies, die met name in het gebied Blighttown roet in het eten gooide. Maar Uchiyama gaf aan dit voor de PC niet te gaan fixen. Uchiyama: "We bieden onze excuses aan voor de slechte framerate op sommige plaatsen, maar we willen de PC versie gewoon zo snel mogelijk de deur uit hebben. Daardoor kunnen we deze versie niet optimaliseren en is het echt een port. Maar daartegenover brengen we wel een hoop nieuwe content uit."
De content, die zich zal focussen op het personage Artorias en ook als downloadable content beschikbaar wordt voor Xbox 360 en PlayStation 3, kent drie nieuwe gebieden, vier nieuwe bazen en nieuwe wapens. De content wordt in de hoofdverhaallijn verwerkt waar nieuwe spelers op ongeveer de helft van de game toegang tot krijgen. Spelers die de game al hebben uitgespeeld kunnen direct naar de nieuwe gebieden toe met hun bestaande personage.
Uchiyama meldde ook nog dat er niet wordt gewerkt aan een Dark Souls versie voor de Vita of de Wii U. Dark Souls: Prepare to Die Edition, zoals deze voor de PC gaat heten, verschijnt 31 augustus en zal later dit jaar als downloadable content beschikbaar zijn.