Skip to main content

Dead Space 2 heeft avontuurlijk design

Suda 51 geeft een schouderklopje.

In een interview met IGN heeft Goichi Suda, beter bekend als Suda 51, Dead Space 2 een schouderklopje gegeven. Suda vindt namelijk dat ontwikkelaar Visceral avontuurlijk te werk is gegaan met het design de horrorgame.

Suda 51 -de designer van Killer 7 en No More Heroes- kwam tot deze uitspraak doordat IGN aangaf dat de Japanner minder bang leek te zijn om risico's te nemen, dan zijn collega's. Hier was Suda het echter niet mee eens:

"Echt? Nou, toen ik Dead Space 2 aan het spelen was bijvoorbeeld, was ik wel verrast! Ik dacht 'Hoe hebben ze dit gedurfd?' Ik denk dat er heel wat ontwikkelaars zijn die erg avontuurlijk zijn. Ik denk dat videogame -makers die risico's nemen, hele innovatieve games maken -ze krijgen daar veel respect voor van de spelers."

Als eigen inspiratiebron haalde Suda de punkcultuur aan:"Ik schrijf het verhaal zelf en dan denk ik aan het design als ik schrijf. Op die manier krijg je de punkstijl. En ik denk er altijd aan hoe ik mensen aan het lachen kan maken en dat er shockende elementen inzitten."

De volgende titel van Suda 51 is Shadows of the Damned, die hij samen maakt met Resident Evil-bedenker Shinji Mikami. De game moet in juni uitkomen voor de Xbox 360 en Playstation 3.

Lees ook dit