Dead Space Remake ontwikkelaar legt oorsprong project uit
Een persoonlijk project.
Ontwikkelingsstudio Motive heeft onthuld hoe de ontwikkeling van de Dead Space remake (2023) verliep.
"Het team voor Star Wars Squadrons was klaar met die game," legt senior producent Philippe Ducharme uit. Tijdens een brainstorm met enkele teamleiders zat ook "Mike Yazijian, die art director was voor het deel van Dead Space 2 dat in Montreal werd gemaakt. En hij wou graag meer Dead Space maken.
"Veel van onze teamleden kwamen naar Motive, specifiek om aan Dead Space te werken omdat ze grote fans zijn. Het is dus een persoonlijk project voor ons; het is een game gemaakt door fans, voor fans.
Het team wou er naar eigen zeggen voor zorgen dat een nieuwe generatie gamers hetzelfde gevoel zou hebben dat zij in 2008 ervaarden, met een "ongeëvenaarde immersie".
Men geloofde ook dat technologische innovaties de remake naar een nog hoger niveau zouden kunnen tillen, zoals "een 4K resolutie, geen laadschermen, volumetrische mist, 3D audio, raytracing, volledig dynamische belichting en 60 frames per seconde. Dit geeft een ervaring die nog immersiever is."
"We wouden terugkerende spelers ook nieuwe verrassingen, extra achtergrondverhaal en een paar easter eggs bezorgen - met ook dezelfde geweldige gameplay als het origineel".
Meer informatie kun je vinden in de zesde Dead Space dev blog.