Deadly Premonition-maker Suehiro start nieuwe studio
Laat uilteindelijk toch nog van zich horen.
Ontwikkelaar Hidetaka 'Swery65' Suehiro heeft zijn nieuwe studio White Owls Inc. onthuld. Suehiro werkte voordien voor ontwikkelaar Access Games en was het creatieve brein achter titels zoals Deadly Premonition en D4: Dark Dreams Don't Die.
Eind 2016 brak Suehiro met Acess Games, na reeds een jaar op non-actief te staan vanwege een aanslepende ziekte.
Een belangrijkste reden voor de breuk met zijn voormalige werkgever is een aantal verschillen in visie. Naar eigen zeggen kon Suehiro zich niet langer vinden in de lijn van het hoofdzakelijk Japanse bedrijf, dat zijn producten ook in de eerste plaats op de Japanse markt richt.
Wie verder nog deel uitmaakt van de nieuwe studio is niet bekend, maar volgens de ontwikkelaar betreft het 'mensen met jarenlange ervaring, die bruisen van de motivatie en creativiteit'.
Suehiro bevestigt ook alvast welke richting hij uit wil: "We willen games maken die bizar, eng, grotesk en dromerig zijn, maar ook een vreemdsoortig realisme bevatten. Games die aan het verleden herinneren, die grappig zijn, droevig maar tegelijk ook charmant."
Geschreven door Michiel de Coninck.