Skip to main content

Deep Silver: "Metro moet toegankelijker"

Uitgever tevreden met Last Light, maar zoekt groter publiek.

Uitgever Deep Silver is van plan de Metro-reeks voort te zetten na het succes van Metro: Last Light. In de toekomst is het de bedoeling om de serie toegankelijker te maken, zodat een groter publiek wordt aangesproken. Dat zegt Deep Silver-topman Klemens Kundratitz in een interview met Joystiq.

In januari kocht Deep Silver, onderdeel van het Duitse Koch Media, de Metro-rechten over nadat voormalig eigenaar THQ failliet werd verklaard. "We zijn erg blij dat we Metro hebben gekocht," aldus Kundratitz, "het is een erg positieve ervaring geweest. Ondanks dat Last Light uitkwam in een lastige periode, kreeg de game toch veel aandacht."

Metro: Last Light verkocht binnen een week al meer dan zijn voorganger, Metro 2033, behaalde binnen drie maanden. Exacte verkoopcijfers zijn tot dusver echter nog niet genoemd.

De Metro-games zijn gebaseerd op de boekenreeks van de Russische schrijver Dmitry Glukhovsky. Hij zal in de toekomst ook betrokken blijven bij de ontwikkeling van de games, volgens Kundratitz.

Lees ook dit