Destiny toont twaalf minuten aan gameplay
De game verschijnt volgend jaar.
Vannacht kreeg de wereld eindelijk gameplay te zien van Bungie's niet-MMO-shooter Destiny. Het aantal open monden na de vertoning was haast ontelbaar.
De presentatie startte in een woestijnlandschap, ging daarna over naar de binnenkant van een futuristische stad tot de finale aan de andere kant van de gigantische muur waar de spelers zich een weg door moesten schieten. De omgevingen zagen er stuk voor stuk erg mooi en gedetailleerd uit.
De vuurgevechten begonnen vrij rustig met enkele zwakkere tegenstanders. Die moesten al snel plaats bieden voor een zwaardere vijand die er in sloeg om één van de spelers om te leggen. Nadat deze mini-baas werd verslagen, werd het loot systeem aan het licht gebracht. Elke gamer kreeg verschillende beloningen die aansluiten bij zijn klasse.
De demo eindigde met een 'public event' waar verscheidene squads moesten samenwerken om een boel vijanden om te leggen die rijkelijk uit een dropship stroomden. Als kers op de taart loste dat luchtschip een kollosale, bepantserde vijand die acht spelers kon bezighouden.