DICE twijfelde over koers voor Mirror's Edge 2
Dat verklaart het lange wachten op een vervolg.
Fans hebben lang gewacht op het vervolg op Mirror's Edge. Het wachten kwam niet wegens geldgebrek maar omdat ontwikkelaar DICE twijfelde over de koers voor de le parkour-game.
DICE producent Patrick Bach vertelde dat moederbedrijf Electronic Arts het geld had voor een vervolg. "Maar, stel je wedt ergens op. Je wedt alleen op iets waarvan je zeker weet dat het goed is. Je zet niet in op naamsbekendheid alleen." EA's Patrick Söderland vertelde een maand geleden dat DICE een aantal jaar aan verschillende ideeën werkte voordat ze het vervolg aan EA voorlegden.
"We opperden onze visie pas aan EA toen we zelf wisten wat de opvolger werd en we ons daar comfortabel bij voelden," vervolgt Bach. "Vaak vinden anderen het ook leuk als wij ervan genieten. Ons team krijgt creatieve vrijheid. Wij dragen enkel aan waar we in geloven, en dat vergt tijd. Soms wil je iets waarvan je niet denkt dat het gaat lukken."
Na de aankondiging op de E3, onthulde DICE weinig informatie over de nieuwe Mirror's Edge-game: het spel kent geen releasedatum, titel, genre en ook weet niemand of het een direct vervolg, spirituele opvolger, prequel of iets anders wordt. De game komt naar pc, PlayStation 4 en Xbox One.