DLC COD: WAW brengt $70 miljoen op
Activision verdrinkt in het geld!
Downloadable content is hét buzzwoord van deze generatie, en blijkbaar is het meer dan een hype alleen als we de verkoopcijfers mogen geloven. Zo heeft uitgever Activision maar liefst 70 miljoen dollar binnengehaald met de drie map packs voor Call of Duty: World at War.
Het trio aan DLC-pakketten ging 6,5 miljoen keer over de digitale toonbank, en als je weet dat elk pakket zo'n tien dollar kost is de rekensom snel gemaakt. De berekening stamt nog af uit midden augustus, dus het cijfer zal nog een stuk hoger liggen nu de wintermaanden eraan komen.
Opvallend is verder dat van de 11 miljoen exemplaren die verkocht werden van World at War meer dan de helft in Amerikaanse huiskamers te vinden zijn. Binnenkort mag uitgever Activision alweer een bom geld verwachten gezien Modern Warfare 2 volgende maand verschijnt, en we in oktober nog DJ Hero mogen verwelkomen.
Goed gedaan heren bij Activision! Geef ons nu maar wat gratis map packs voor Modern Warfare 2 om de consument te bedankten.