Skip to main content

EA krijgt kritiek op Dead Space-reclame

Zou te succesvol zijn bij kinderen.

Volgens de LA Times zorgt de Dead Space 2-reclame van Electronic Arts voor heel wat heisa in de Verenigde Staten.

Common Sense Media, een lobbygroep voor familiewaarden, is niet te spreken over Your Mom Hates Dead Space 2. Zij vinden dat de reclamecampagne zicht teveel richt op jonge kinderen, die aangetrokken worden door de volgende woorden: "Dead Space 2. Het alles waarvan je houdt in een game en je moeder zal het haten."

Jim Steyer schreef als chief executive van Common Sense Media een brief aan de president van de Entertainment Software Rating Board (ESRB), Patricia Vance. "Wij denken dat deze campagne in overtreding is met de richtlijnen voor de ESRB op gebied van reclame. De vraag is de ESRB de kinderen beschermt of niet."

Vance nam het op voor EA door te stellen dat de reclame duidelijk gemarkeerd wordt al niet geschikt voor kinderen. In de Verenigde Staten word de reclame ook alleen uitgezonden tussen programma's waar minder dan 35% van de kijkers kinderen zijn. EA liet weten dat de campagne voor publicatie reeds gecontroleerd en voorzien was van een rating door de ESRB.

Ironisch genoeg recenseert Common Sense Media zelf ook games. Dead Space 2 kreeg een 5 op 5 op hun eigen website.

Gaat dit te ver?

Lees ook dit