EA/Starbreeze kondigen Syndicate aan
In 2012 richting PC, PS3 en X360.
Na heel wat geruchten rond de uiteindelijke komst van een reboot van het in 1993 uitgebrachte Syndicate maken uitgever EA en ontwikkelaar Starbreeze (bekend van The Darkness en The Chronicles of Riddick) vandaag bekend dat "de heruitvinding" van het spel begin 2012 uit zal komen.
Syndicate zal ontwikkeld worden door "een gloednieuw team" bij Starbreeze en zal uitgebracht worden voor de PC, PS3 en X360. In tegenstelling tot het RTS-achtige origineel zal de reboot meer aanvoelen als een "snelle, futuristische action shooter", terwijl de stijl omschreven kan worden als "action/espionage".
Het spel zal in het jaar 2069 plaatsvinden, een tijd waarin de overheid grote organisaties toelating gegeven heeft om implantaten te ontwikkelen die het mogelijk maken om te communiceren met de Dataverse. Er zijn verschillende organisaties - syndicates - die deze implantaten ontwikkelen, en wanneer de consument ervoor kiest om zich ermee te laten uitrusten hebben deze organisaties zoals nooit tevoren toegang tot onze geest.
Een van die organisaties is Eurocorp. De speler, die in de huid kruipt van Miles Kilo - een met een chip uitgeruste agent - is eigendom van Eurocorp.
Tijdens de missies die je in Syndicate uitvoert zul je gebruik moeten maken van opwaardeerbare wapens, uitrusting en gadgets, samen met een DART 6 breinchip die het toelaat om onder andere door muren heen te kijken, de tijd te vertragen en "zwakke plekken van machines en met een chip uitgeruste vijanden te ontdekken in Dart Vision".
De chips van vijanden die je weet te verslaan kunnen "geoogst" worden, waardoor je jezelf kan verrijken.
Verder zal er in Syndicate een coöperatieve modus voor vier spelers te vinden zijn waarin je missies uit het originele spel uit 1993 zal kunnen spelen. Het verhaal van het spel zal geschreven worden door auteur Richard Morgan.
Ondertussen zijn ook de allereerste beelden van Syndicate opgedoken, die je hieronder kan zien.