Edmund McMillen legt co-op in Binding of Isaac: Rebirth uit
Dit is de 'baby generator.'
In de coöperatieve stand van The Binding of Isaac: Rebirth speel je als tweede speler niet als een tweede Isaac, maar als een vliegende baby. Rebirth-ontwikkelaar Edmund McMillen legt uit hoe dat werkt op zijn blog.
Om de spelbalans te bewaken kost het de eerste speler een hartje zodra een tweede speler in het spel komt. Als baby heb je dezelfde krachten als Isaac maar kun je zelf geen voorwerpen oppakken. De schade die je doet en de reikwijdte van de projectielen krijgen een downgrade, zodat de game met twee spelers niet automatisch gemakkelijker is.
Daarbij speelt willekeurigheid traditiegetrouw een rol dankzij de 'baby generator.' Zo is er de Spider Baby, de Water Baby en de Bloat Baby met elk een eigen vaardigheid. Welke je krijgt is vooraf in eerste instantie niet te beïnvloeden. Ook zijn de vaardigheden niet altijd wenselijk. Zo heeft iedere baby een vervloekte tegenhanger, die bijvoorbeeld om de twee seconden een bom dropt die de eerste speler blijft achtervolgen.
The Binding of Isaac: Rebirth is een remake van de flashgame The Binding of Isaac, die met verbeterde grafische effecten op een nieuwe engine draait. McMillen belooft daarbij veel nieuwe vijanden, speelbare personages, voorwerpen, kamers en uitdagingen. De co-op stand is enkel offline te spelen en uniek voor deze remake.
Rebirth is in ontwikkeling voor de pc, Mac, PlayStation 4 en PlayStation Vita. Op de PlayStation-platformen stelt McMillen de game direct gratis beschikbaar voor PlayStation Plus leden.