Electronic Arts niet langer 'Slechtste Bedrijf van Amerika'
Legt het alvast af tegen Time Warner Cable.
Uitgever Electronic Arts ligt uit de race om dit jaar tot 'Slechte Bedrijf van Amerika' te worden bestempeld. In de jaarlijkse verkiezingen van consumentenwaakhond The Consumerist legt Electronic Arts het af tegen telecombedrijf Time Warner Cable.
Daarmee eindigt de korte reeks overwinningen van de uitgever, die de afgelopen twee jaar de wedstrijd won. Consumenten stemmen zelf welk bedrijf ze het slechts vinden, en Electronic Arts rekende daarbij in 2012 en 2013 op de meeste stemmen. De afsluiting van de Mass Effect-trilogie en de lancering van het altijd-online SimCity droegen daar destijds aan bij.
"Ondanks de blunders tijdens de release van Battlefield 4 en Titanfall heeft Electronic Arts dit jaar minder steun dan de voorgaande jaren," analyseert The Consumerist. De uitgever behaalt 48,8 procent van de stemmen tegenover de 51,2 procent van Time Warner Cable. Volgens The Consumerist speelt de aankomende fusie met Comcast een grote rol. Comcast won de competitie eerder in 2010.
De competitie gaat nu door zonder Electronic Arts. Onder andere Microsoft, Facebook, McDonald's, Abercrombie & Fitch, Bank of America en American Airlines doen nog mee, en zijn in de meeste gevallen al doorgestemd naar de tweede ronde.