Elite: Dangerous stopt ondersteuning DirectX 10
Ruimteschepen vliegen ook niet langer op Win32.
Elite: Dangerous stopt in de toekomst met het ondersteunen van DirectX 10. Ook de 32-bit versie van Windows (Win32) wordt niet meer ondersteund. Dit maakt Frontier Software-baas David Braben bekend.
Op het forum van Frontier Software schrijft Braben dat de ontwikkelaar eerst de mening van spelers wil weten voordat het deze wijzigingen doorvoert. Dat de ondersteuning van DirectX10 en Win32 stopt, staat echter vast.
"Wij denken veel over de toekomst, waaronder de gevolgen van het niet meer ondersteunen van DirectX 10 en Win32", schrijft Braben. "Deze ondersteuning stoppen helpt ons om hoogstaande grafische effecten te maken met betere resultaten. Het helpt ons de game beter te maken."
Volgens Frontier Software maakt slechts 0,5 procent van de spelers gebruik van Win32. Het aantal spelers wiens videokaart gebruik maakt van DirectX10, is volgens Frontier minder dan twee procent.
Frontier geeft verder aan deze wijzigingen niet binnen de komende zes maanden uit te voeren. De aankondiging op dit moment dient volgens Braben dan ook om 'de spelers wie dit aangaat zo ver mogelijk van tevoren op de hoogte te stellen.'