Ex-Bioware-medewerkers onthullen RPG Mooncrest
Singleplayer, twee hoofdpersonages, en tactische combat met Dark Souls-sausje.
Mooncrest is een singleplayer RPG aangekondigd door KnightMayor, een studio met enkele ex-Bioware-medewerkers.
De studio beschrijft Mooncrest als een singleplayer, plotgedreven role-playing game met gevechten die tactiek vereisen. De fantasygame kent drie kernaspecten: een verhaal over zusterschap, Dark Souls-achtige real-time combat, en uitdagende puzzels.
Je volgt de heldinnen Sera en Pirotase die de generatielange vrede tegen een opkomende dreiging beschermen. Door hun verschillende levensvisies maakt geloofsovertuiging bij Sera plaats voor twijfel. Tijdens 'cinematografische dialogen' met andere personages controleer jij de toon en gang van de discussie.
Gevechten leunen zwaar op goed gebruik van stamina, zoals in Dark Souls en Bloodborne. Vijanden straffen dan onnodige handelingen en tekortkomende tactieken genadeloos af. Naast je tactisch vernuft en reflexen heb je ook je verstand nodig om Mooncrests puzzels op te lossen. De oplossingen leunen voornamelijk op logica en rationeel denken.
Ontwikkelaar KnightMayor bestaat uit Rick Burton, James Henley, Brian Ledden en Jeff Visgaitis. Deze heren werkten eerder aan onder andere Mass Effect, Dragon Age, Jade Empire, Star Wars: The Old Repbulic, en pen-en-papier-rollenspellen.
Platformen noch releasedatum zijn bekend. Mogelijk staan deze op de Kickstarter-pagina die KnightMayor binnenkort opstart.