'Fallout 4 biedt gevarieerdere omgeving dan Fallout 3'
"Bij Fallout 3 had alles een beetje dezelfde kleur."
De omgeving van Fallout 4 is gevarieerder dan de omgeving van Fallout 3. Dat zegt ontwikkelingsleider Todd Howard in een interview op het officiële Youtube-kanaal van ontwikkelaar Bethesda.
"De kleuren zijn een stuk feller," zo zegt hij. "Bij Fallout 3 had alles een beetje dezelfde kleur, waardoor het wat deprimerend kon zijn om de game bijvoorbeeld acht uur achter elkaar te spelen."
Naast deze fellere omgeving is er ook het gebied The Glowing Sea, waar de bom is gevallen. Todd: "Dit lijkt meer op de klassieke Fallout 3-woestenij, maar dan nog wat erger. In deze omgeving hebben we ook een nieuw weersysteem ingebouwd: de radiatiestormen van The Glowing Sea kunnen ontsteken en door de wereld heen branden. Dat zorgt voor een zeer post-apocalyptische uitstraling."
Bovendien kan de ontwikkelaar volgens Todd met de rekenkracht van de Xbox One en PlayStation 4 de wereld van Fallout 4 veel levendiger maken. "Graphics zijn tegenwoordig heel belangrijk. De meeste games hebben tegenwoordig goede graphics. Maar voor ons is het geheugen ook belangrijk."
"Zo kunnen we een dynamischere en echtere wereld maken en hoeven we minder rekening te houden met laadtijden. Als er dan bijvoorbeeld een Deathclaw uit een put kruipt, lijkt het gewoon echter."
Lees ook onze Fallout 4 tips en Fallout 4 walkthrough.
Nog een minuutje tijd? Deze artikels vind je vast ook interessant: