Final Fantasy 7 Remake - Gameplay, Setting, Intergrade en alles wat we weten
Update: Intergrade en Yuffie
Op 15 juni 2015 - tijdens E3 in Los Angeles - kreeg menige Final Fantasy-fan een zeer aangename verrassing: Square Enix meldde namelijk dat het werkt aan de langverwachte Final Fantasy 7 Remake voor een nieuwe generatie hardware en gamers. Hoog tijd om alle gekende feiten van Final Fantasy 7 Remake op een rij te zetten. Hier lees je alles wat we weten.
Inhoud
- Final Fantasy 7 Remake release - Wanneer komt de game uit?
- Final Fantasy 7 Remake setting - Waar speelt de game zich af?
- Final Fantasy 7 Remake episodes - Hoe zit het met de episodes?
- Final Fantasy 7 Remake gameplay - Hoe speelt de game?
- Final Fantasy 7 Remake graphics - Hoe ziet de game eruit?
- Final Fantasy 7 Remake Intergrade - Wat zit er bij de PlayStation 5-versie?
- Final Fantasy 7 Remake pre-order en edities - Welke edities zijn er?
Final Fantasy 7 Remake release - Wanneer komt de game uit?
Final Fantasy 7 Remake lanceerde op 4 april 2020. Vanwege de coronacrisis had Square Enix besloten om de fysieke exemplaren voor de lancering al op te sturen. Het bedrijf wilde namelijk dat iedereen zijn of haar exemplaar op tijd had. Hoeveel episodes de remake beslaat, is nog niet bekend.
Momenteel bevestigt Square Enix de HD-remake enkel voor de PlayStation 4 en PlayStation 5. Volgens geruchten zou Final Fantasy 7 Remake een timed exclusive zijn, waardoor de game later ook op andere platformen kan verschijnen. Dat is echter nog niet bevestigd door de uitgever.
Final Fantasy 7 Remake setting - Waar speelt de game zich af?
Net als het origineel vertelt Final Fantasy 7 Remake het verhaal van huurling Cloud Strife. De organisatie Avalanche contracteert Cloud om tegen Shinra te vechten, een globaal energieconcern dat geen oog heeft voor het welzijn van de planeet. Vroeger maakte Cloud deel uit van Shinra´s leger, genaamd Soldier. Tijdens hun strijd tegen Shinra komen Cloud en Avalanche ook een oude bekende tegen: de legendarische strijder Sephiroth die zich om mysterieuze redenen tegen iedereen heeft gekeerd.
In interviews laat producent Yoshinori Kitase weten dat de remake het verhaal van het origineel volgt. Oorspronkelijke schrijver Kazushige Nojima werkt ook aan aanvullend materiaal. Sommige nieuwe elementen refereren naar de uitbreidingen onder Compilation of Final Fantasy 7.
In een ander interview laat Kitase weten dat ze de ruïnes van Advent Children als referentiemateriaal gebruiken om Midgar verder uit te bouwen. Daardoor zie je meer van de stad. Verder verwijst een poster in het station van de Final Fantasy 7 Remake Demo naar Banora White Apple Juice en zijn de battle stances in Clouds Operator en Punisher mode, die van Zack Fair. Beide dingen verwijzen naar Crisis Core: Final Fantasy 7 en zijn hopelijk niet de laatste verwijzingen die we in de volledige game terugvinden.
Omdat het team Final Fantasy 7 opnieuw maakt, breidt het de game ook ten opzichte van het origineel uit. Zo krijg je toegang tot meer onderdelen van Midgar, de stad waarin Avalanche gevestigd is en je de game begint. Hoewel hij niet garandeert dat elk onderdeel uit het origineel ook in de remake zit, belooft regisseur Tetsuya Nomura wel dat de remake meer inhoud dan de oorspronkelijke game biedt.
Daarnaast legt producent Yoshinori Kitase uit dat als ze de volledige game in een keer vanaf nul zouden opbouwen,er belangrijke elementen verloren zouden gaan. Om dat te vermijden, werd er besloten om met episodes te werken. Het eerste deel draait dus enkel om de iconische stad Midgar. Daardoor wordt de kwaliteit van de game gegarandeerd. Bovendien laten de ontwikkelaars zo het belangrijkste van het origineel naar boven komen, samen met enkele nieuwe toevoegingen. Naast extra's zijn er echter ook dingen aangepast. Zo heeft Square Enix besloten om in Final Fantasy 7 Remake Red XIII te laten aantreden als een niet-speelbaar gastpersonage. Dit, vanwege zijn erg late intrede en omdat een speelbaar personage maken erg tijdrovend is.
Final Fantasy 7 Remake episodes - Hoe zit het met de episodes?
Om de remake minstens even uitgebreid te maken als het origineel, krijgt Final Fantasy 7 Remake episodes. Nomura geeft hier enkele redenen voor. Zo past een HD-remake die het gevoel en de dichtheid van het origineel evenaart niet op een enkele uitgave. De keerzijde daarvan is dat een eendelige HD-remake veel van het verhaal moet schrappen om te passen. Dat zou in een verkorte ervaring resulteren, en daar stond het team niet achter. Door de remake in meerdere delen te ontwikkelen en uit te geven, behoudt de Final Fantasy 7 Remake campaign de grootte van het origineel uit 1997. Elk deel van de remake heeft een omvang vergelijkbaar met die van Final Fantasy 13.
Final Fantasy 7 Remake gameplay - Hoe speelt de game?
De Final Fantasy 7 Remake gameplay is anders dan in het origineel. Toen het team besloot om meer dan enkel de visuele aspecten te vernieuwen, ontstond namelijk het idee om het vechtsysteem aan te passen. Zo maakt het Active Time Battle-systeem plaats voor gevechten die op actie georiënteerd zijn. Voor een indicatie van de gevechten in Final Fantasy 7 Remake, wijst Square Enix naar de Dissidia- en Kingdom Hearts-games.
In de Final Fantasy 7 Remake bestuur je Cloud, Barret, Aerith of Tifa. Tijdens het gevecht loop je vrij rond en val je vijanden met je wapen, magie of opgeroepen monsters aan. Die laatste staan je via hun vaardigheden bij in het gevecht. Momenteel bevestigde Square Enix de Final Fantasy 7 Remake Summons Cactuar, Carbuncle, Chocobo Chick, Ifrit, Shiva en Leviathan.
Ook keren Limit Breaks terug. Die speciale aanvallen zijn uiterst krachtig, maar hebben tijd nodig om uit te voeren. Daarnaast bevat de game nu ook staggers die ervoor zorgen dat je aanvallen meer schade doen.
Hoewel de remake meer real-time-elementen kent dan het origineel, meldt Kitase dat je om te winnen ook strategische keuzes maakt in de wapens, vaardigheden en magie. Zo moet je bij elke eindbaas een nieuwe strategie bedenken. Om je tijdens gevechten hierbij te helpen, is de tijdvertragende Tactical Mode in het leven geroepen. Naast dat je zelf aanvallen uitvoert, kun je ook voor de Classic Mode kiezen. Hiermee doen je personages zelf de aanvallen die je kiest.
Tot slot heb je nu ook de mogelijkheid om te darten, jukeboxplaten te verzamelen en die af te spelen. Tussendoor geniet je ook nog van zijmissies in de vorm van Mercenary Quests. Die leveren naast waardevolle beloningen ook nieuwe Materia op. Daarmee leer je dan weer extra vaardigheden.
Final Fantasy 7 Remake graphics - Hoe ziet de game eruit?
De personages in de remake ogen realistischer dan in het origineel. De Final Fantasy 7 Remake bevat personagemodellen die een combinatie zijn van de bijna chibi-achtige figuren uit 1997 en de realistische personen uit de 2005 CGI-film Final Fantasy 7: Advent Children. Nomura besloot om de personagemodellen uit Advent Children niet te hergebruiken omdat die inmiddels ook meer dan tien jaar oud zijn. Omdat hij de personages voor de oorspronkelijke game vormgaf, herontwerpt Nomura Cloud en consorten in de remake.
In tegenstelling tot Final Fantasy 15 draait Final Fantasy 7 Remake niet op Luminous Engine, maar op Unreal Engine 4. Epic Games Japan helpt om de engine voor de remake te optimaliseren. Bovendien deelt het Square Enix-team achter Kingdom Hearts 3 informatie, aangezien die game op dezelfde engine draait. De lichtval is gecreëerd dankzij de Enlighten-engine van ontwikkelaar Geomerics.
Final Fantasy 7 Remake Intergrade - Wat zit er bij de PlayStation 5-versie?
Square Enix heeft tijdens een State of Play Final Fantasy 7 Remake Intergrade aangekondigd. Het is een nieuwe uitgave voor de PlayStation 5 die op 10 juni uitkomt. Bezitters van de PlayStation 4-versie van Final Fantasy 7 Remake kunnen gratis upgraden en hun progressie meenemen, behalve als je de game via PS Plus hebt gekregen. We verwachten dus vooral verbeterde lichteffecten en textures. Eveneens heb je de mogelijkheid om tussen 'Graphics Mode' voor 4K en 'Performance Mode' voor 60 fps te wisselen.
Wanneer je Final Fantasy 7 Remake Intergrade aanschaft (geen upgrade), krijg je automatisch toegang tot Episode INTERmission, een nieuw hoofdstuk waarin je met de lieftallige Yuffie Kisaragi Shinra Corporation infiltreert. Daarvoor krijgt ze hulp van verschillende leden van Avalanche, waaronder Zhijie, Nayo, Billy Bob, Polk en Weiss.
Aangezien Yuffie een ninja is, heeft ze de mogelijkheid om haar werpster en Elemental Ninjutsu te gebruiken. Voor de rest heeft ze nog wat extra vaardigheden in de vorm van Banishment en Windstorm. Die eerste doet schade afhankelijk van de ATB-meter en de laatste geeft je de mogelijkheid om vijanden naar je toe te trekken.
Volgens Square Enix is Episode INTERmission standalone en dus ook afzonderlijk in de PlayStation Store te koop. Wel zo prettig voor wie de PlayStation 4-versie van Final Fantasy 7 Remake bezit.
Final Fantasy 7 Remake pre-order en edities - Welke edities zijn er?
Wil je Final Fantasy 7 Remake op de dag van de release spelen? Dan vind je hieronder een handig overzicht van de verschillende edities van de game die je kunt bestellen.
Final Fantasy 7 Remake Standard Edition
- Game
Wanneer je een pre-order plaatst krijg je bij de Standard Edition ook nog:
- Sephiroth PS4 Dynamisch Thema
- Chocobo Chick Summon Materia DLC
Final Fantasy 7 remake kopen op Bol.com
Final Fantasy 7 Remake Deluxe Edition
- Game
- Steelbook met Sephiroth
- Hardback Artbook
- Mini-Soundtrack CD
- Cactuar Summon Materia DLC
Wanneer je een pre-order plaatst krijg je bij de Standard Edition ook nog:
- Sephiroth PS4 Dynamisch Thema
- Chocobo Chick Summon Materia DLC
Final Fantasy 7 Remake 1st Class Edition
- Game
- Arts Kai Cloud Strife & Hardy Daytona box set
- Steelbook met Sephiroth
- Hardback Artbook
- Mini-Soundtrack CD
- Cactuar Summon Materia DLC
- Carbuncle Summon Materia DLC
Wanneer je een pre-order plaatst krijg je bij de Standard Edition ook nog:
- Chocobo Chick Summon Materia DLC
Wil je op de hoogte blijven van al het Final Fantasy 7 Remake nieuws? Hou dit artikel dan goed in de gaten, want hier blijf je op de hoogte van alles wat we weten over Final Fantasy 7 remake.