Gamemuziek - Van deze nummers krijgt de redactie kippenvel
De redacteurs maken hun selectie.
Net zoals bij films en series speelt muziek ook bij games een essentiële rol. Het is een aspect dat soms wordt vergeten, maar een goede soundtrack kan een game naar een hoger niveau tillen. Dat bewijst de redactie ook door met de volgende nummers: stuk voor stuk pareltjes uit de gamegeschiedenis die een speciaal plekje in ons hart veroverd hebben.
Intro Song - Michael Land (The Secret of Monkey Island Special Edition)
Wellicht een van de allerbeste themes ooit gemaakt. Zodra het nummer begint, zit ik met mijn gedachten gelijk weer bij Mêlée Island en herbeleef ik de avonturen van Guybrush Threepwood. Natuurlijk is het origineel uit 1990 een prachtig nummer, maar de vernieuwde versie doet er net een schepje bovenop. Het zijn de Caraïbische klanken die mijn oren zachtjes strelen en mijn verlangen naar rum doen aanwakkeren. Ik wil ook een piraat zijn.
Battle 1 - Nobuo Uematsu (Final Fantasy 9)
Elk deel heeft de iconische gevechtsmuziek, maar Final Fantasy 9 heeft de allerbeste uitvoering. Het strijkorkest dat de welbekende bas aanvult, maakt de gevechten tegen Drakan, Gigan Toad en Malboro tot een waar genot. Plots zijn de random encounters geen probleem meer. Het is een klassieker die in mijn lijst thuishoort.
Suck a Sage - Daisuke Ishiwatari (Guilty Gear XX)
Chipp Zanuff is zonder twijfel mijn favoriete Guilty Gear-personage. Zijn gehele moveset is snel, krachtig en een plezier om mee te spelen. Bovendien is Chipps nummer Suck a Sage het beste nummer uit Guilty Gear is. De snelle gitaarpartijen passen perfect bij zijn karakter, waardoor je gelijk zin krijgt in een robbertje vechten. Het is nog altijd te bizar voor woorden dat Daisuke Ishiwatari naast componist ook ontwikkelaar, illustrator en stemacteur is.