GameStop wil betrokken zijn bij gamesontwikkeling
Om eerder exclusieve pre-order bonussen uit te kiezen.
De Amerikaanse winkelketen GameStop wil nauw en vroeg betrokken zijn bij de ontwikkeling van grote games om zo meer inbreng te hebben in het vaststellen van 'exclusieve gameplay.' Over dat plan is gesproken met gameswebsite VentureBeat.
Vooralsnog bemoeit het bedrijf zich niet met de ontwikkeling van games, maar dat gaat in de toekomst wellicht veranderen. Een woordvoerder van GameStop geeft aan dat er wordt gekeken naar die mogelijkheid om zo 'fysieke en digitale exclusieve content voor GameStop-klanten' te verzekeren. Verschillende 'partners' en uitgevers zouden alvast enthousiast zijn over het plan.
De content die GameStop exclusief voor zichzelf verkrijgt wordt dan aangeboden in de vorm van pre-order bonussen. Bestel je een titel bij GameStop, dan krijg je enkel daar exclusieve content die je niet krijgt als je de game in een andere winkel haalt.
De pre-order strategie beperkt zich momenteel veelal nog tot het aanbieden van unieke wapens, outfits en boosts in ervaringspunten of iets soortgelijks. Het is (nog) niet gebruikelijk dat een winkelketen hele missies voor zichzelf houdt.