Gears of War op iPhone binnen twee jaar
Of toch zeker binnen vijf jaar.
De toekomst, wat zal het ons brengen? Een vraag die sinds mensenheugenis gesteld wordt.
"Ik nam het niet serieus totdat we begonnen deze game te maken. Nu ben ik helemaal, 'Oh mijn God, dit zal letterlijk de best uitziende handheld game ooit worden'. Het was compleet voorbij alles wat een DS of PSP kon doen," is wat Epic/Chair Entertainments Donald Mustard zei tegen Eurogamer wanneer ze spraken over het recentelijk hernoemde Infinity Blade.
Allemaal goed en wel, maar de PSP en DS zijn al ettelijke jaren oud en bereiden zich nu volop voor op hun opvolger. Zo'n grote impact heeft die stelling dus ook weer niet.
"Ik denk dat het een interessante toekomst zal worden, zeker als we binnen twee jaar effectief Gears of War kunnen draaien op een iPhone."
"Als het niet binnen twee jaar is, dan toch zeker binnen vijf jaar," voegde technische directeur Germey Mustard er aan toe. "Wel, het zou zo vroeg kunnen zijn als twee jaar, maar binnen vijf jaar zal dat zeker het geval zijn. Het zal minstens sterk genoeg zijn om dat te doen."
Natuurlijk, al de hypergedetailleerde fence texturen en huidporiëren met hun eigen physics engine in de wereld betekenen niets als je je ogen moet toenijpen tot ze bloeden om alle detail te zien. Donald, echter, ziet de toekomst ontplooien op zowel het grote als het kleine scherm - maar je zult nog steeds het kloppende hart van de hele operatie horen wegstompen in de palm van je hand.
"Wat zal dat betekenen voor gaming? Zal ik Red Dead Redemption kunnen spelen en wanneer ik op pauze druk, zal ik het dan voor mijn TV kunnen plaatsen, een HDMI kabel insteken en verder spelen? Er is zo'n coole toekomst daar. Het is een interessante tijd om nu een consument of ontwikkelaar te zijn."
Wel, dat is een feit, op gaming vlak is het interessant om in deze tijd te leven.