Gerucht: einde Disney Infinity resultaat van onrealistische verwachtingen
Werd geplaagd door problemen.
Het stopzetten van de ontwikkeling van Disney Infinity is mogelijk het resultaat van onrealistische verwachtingen. Dit schrijft gamesite Kotaku in een reportage.
Eerder deze week raakte al bekend dat ontwikkelaar Avalanche Software de deuren sluit. Moederbedrijf Disney heeft aangegeven dat 'lage resultaten' de reden zijn voor het sluiten van de studio. Kotaku geeft nu aan dat er meer speelde.
Zo bracht de eerste game meer dan een half miljard dollar op. De Disney Infinity 3.0-figuren waren ook goed voor een omzet van 200 miljoen dollar. Toch zeggen enkele anonieme werknemers in de reportage dat de reeks verschillende problemen ondervond.
Omdat Disney Infinity 1.0-figuren vaak uitverkocht waren, voerde Disney de productie van de opvolger op. De productie was echter niet realistisch ingesteld. Volgens een anonieme bron is bijvoorbeeld slechts de helft van twee miljoen geproduceerde Hulk-figuren verkocht.
Daarnaast eisten aandeelhouders van LucasFilm en Marvel Entertainment dat er figuurtjes van minder populaire personages werden geproduceerd voor Disney Infinity 2.0 en 3.0. "We konden bepaalde figuurtjes niet eens gratis weggeven," vertelt een medewerker.
Ten slotte geven de bronnen aan dat ze de populariteit van Star Wars Battlefront onder jongeren hebben onderschat. In plaats van Disney Infinity 3.0 bleek Star Wars Battlefront het meest populair onder jongere gamers, de doelgroep die het Disney Infinity-team eigenlijk wilde aanspreken.
Het stopzetten van de reeks betekent ook het einde van het voor 2017 geplande Disney Infinity 4.0. Lees voor meer informatie over de laatste producten binnen de reeks Dirk zijn Disney Infinity 3.0 review en zijn Disney Infinity 3.0: Marvel Battlegrounds playset review.
Nog eventjes tijd? Dit is ook interessant: