Gerucht: Sony overweegt om advertenties toe te laten in free-to-play PlayStation games
Ook Microsoft overweegt vermoedelijk die optie.
Volgens Business Insider overweegt Sony om ontwikkelaars van free-to-play PlayStation games meer mogelijkheden te geven om advertenties in hun games te steken. Mogelijk krijg je daardoor in de toekomst niet enkel advertenties te zien in menuschermen, maar ook tijdens het spelen.
Business Insider kreeg van drie verschillende bronnen gelijkaardige informatie. Volgens hen werkt Sony al 18 maanden aan het concept zou de functionaliteit tegen eind dit jaar worden aangeboden. Sony zou wel bepaalde restricties opleggen aan ontwikkelaars.
Zo zou het verboden zijn voor ontwikkelaars om zelf informatie over spelers te verzamelen, zoals namen en e-mailadressen. Sony zou daarentegen wel overwegen om zelf data over de activiteiten van spelers aan ontwikkelaars te verkopen.
Qua implementatie denkt Sony bijvoorbeeld aan digitale reclameborden met gerichte advertenties in sportgames. Ook het bekijken van advertenties om bijvoorbeeld nieuwe skins te krijgen, behoort tot de mogelijkheden.
Het is nog wachten op een officiële bevestiging van Sony. Eerder lekte ook het gerucht dat Microsoft overweegt om advertenties in free-to-play games toe te laten.