Gerudo-sanctuarium walktrough in Zelda Echoes of Wisdom
Zo voltooi je de kerker van het Gerudo-sanctuarium en vind je alle schatkisten.
Het Gerudo-sanctuarium Kerker in Zelda: Echoes of Wisdom is onderdeel van de hoofdmissie ‘De scheur in de woestijn’.
Je kunt de ingang van deze kerker vinden in Zelda: Echoes of Wisdom nadat je de plug in de Zandlopergrot hebt verwijderd en het zand hebt laten weglopen dat de hoofdingang blokkeerde. Zodra je dit hebt gedaan, kun je de kerker betreden!
Hier is onze Gerudo-sanctuarium walkthrough in Zelda: Echoes of Wisdom, inclusief hoe je elke schatkist vindt in deze kerker.
Op deze pagina:
Als je meer hulp nodig hebt, bezoek dan ons Zelda Echoes of Wisdom walkthrough.
Zelda: Echoes of Wisdom Gerudo-sanctuarium walkthrough
Betreed de Gerudo-sanctuarium kerker via het portaal in de vloer, waarna je een korte interactie hebt met iemand die erg veel op Link lijkt. In dezelfde kamer, ga rechtdoor en klim de ladder op.
In het volgende gebied zie je een ladder aan je linkerzijde, stevige blokken aan je rechterzijde en enkele pijpen waaruit sterke stoom komt. Ga niet in de stoom staan – het zal je pijn doen. Dus, hoe ga je verder? Klim de ladder links op en ga vlak onder de stoomstroom staan en kijk naar rechts. Je zou hier een rotsblok moeten zien.
Gebruik 'Koppelen' om dit rotsblok vast te grijpen en naar beneden te trekken, zodat het de pijp blokkeert waaruit de stoom komt.
Ga verder de ladder op en dan opnieuw omhoog via de ladder links. Volg het pad naar rechts en klim de zeer hoge ladder op – dit brengt je naar een veel kleiner gebied. Er is een Teleporeerpunt in de linkerhoek hier, activeer dit voordat je verdergaat.
Er is een gesloten deur aan de achterkant van dit gebied en twee open deuren aan weerszijden van de ladder waarlangs je hier bent gekomen. Ga eerst door de deuropening links, dit brengt je naar een ogenschijnlijk lege kamer.
Zodra je hier bent, sluit de deur achter je en begint de vloer je aan te vallen (we maken geen grapje). We blokkeerden de aanvallen van de vloer door een Zware steen Echo direct voor Zelda te plaatsen en wachtten gewoon tot de tegels op waren.
Als alle tegels zijn aangevallen en je hebt het overleefd, verschijnt de schatkist aan de andere kant van de kamer. Open deze om 20 Rupees te verzamelen. Wanneer je klaar bent, ga dan terug door de (nu open) deur naar de kamer met het Teleporteerpunt.
Nu kun je op zoek gaan naar de Kleine Sleutel waarmee je de deur in dit gebied opent. Ga daarvoor rechtdoor en door de deur aan de rechterkant.
Dit brengt je naar een kamer met een bewegende vloer. Je ziet ook twee blauwe blokken die de deuropening in de rechterbovenhoek van het scherm blokkeren. Er zijn ook Keese in de buurt die Rupees laten vallen als je ze verslaat – we raden aan om deze eerst aan te pakken voordat je verdergaat.
Om te voorkomen dat de blokken de deur blokkeren, moet je op de bewegende vloer springen en naar de opening tussen de tralies aan de rand van het platform rennen waar de blauwe blokken staan. Hier moet je een manier vinden om op het platform te komen – wij gebruikten een Trampoline Echo net voorbij de opening, zodat we erop konden springen terwijl de vloer weg bewoog.
Zodra je op het platform met de blauwe blokken staat, draai je om naar het lange apparaat bij de hoofdingang. Gebruik hier 'Koppelen' om het zo ver mogelijk uit te trekken, waardoor de blokken van de deur wegschuiven. Zodra er genoeg ruimte is om door te passen, laat je het apparaat los en ren je door de deur naar het volgende gebied.
Dit brengt je naar een andere ogenschijnlijk lege kamer – maar kijk naar de muur aan de achterkant, er zitten handvatten op. Om verder te gaan, gebruik je 'Koppelen' om een van de handvatten vast te pakken en naar achteren te trekken, zodat een opening zichtbaar wordt waar je doorheen kunt lopen.
Ga door de opening en je vindt een schatkist in een kamer met vier potten. Open de kist om de Kleine Sleutel te verzamelen. Sla ook de potten kapot voor wat Kwiekdruiven.
Nadat je de Kleine Sleutel hebt verzameld, ga je terug dezelfde weg als je bent gekomen, totdat je bij de kamer met de gesloten deur komt. Gebruik de Kleine Sleutel om deze te openen.
Ga door de deur en je komt in een kamer met vier Slangenbeelden – gelukkig zijn het geen echte slangen! Verzamel een van hun Echo’s en ga dan door de deur aan de achterkant van het gebied verder.
Hier zal de deur opnieuw achter je vergrendelen en je komt twee Mothula tegen. Versla ze en verzamel hun Echo. Ze laten ook Rupees vallen wanneer ze verslagen worden, wat altijd mooi meegenomen is.
Wanneer je ze hebt verslagen, ga dan door de deur aan je rechterkant (er is een die half begraven is aan de achterkant van deze ruimte, maar daar komen we later op terug).
In de volgende ruimte sta je tegenover een muur. Er staan hier wat potten, sla deze kapot om Elektro-Appels te krijgen.
Achter deze muur bevindt zich een kist, maar daar komen we later op terug.
Ga nu door de deur onderaan het kleine entreegebied van dit gedeelte, en je komt uit bij een andere plek met loopbanden - alleen zweven deze nu in het midden van een grote kloof.
Voordat je probeert de bewegende vloer over te steken, moet je de dozen tegenover je vernietigen - anders kun je het volgende platform niet bereiken. Wij gebruikten twee Tornando Echoes om ze uit de weg te ruimen.
Zodra de weg vrij is, kun je oversteken. Wij maakten een Echo van een vliegende tegel, en sprongen er op om de overkant van de ruimte te bereiken. Gefeliciteerd, je bent veilig overgestoken - ga nu de ladder af.
In het volgende gebied ga je de ladder af, ga naar links en dan weer een ladder af. Dit brengt je naar een kort platform, maar ga nog niet verder - een heel vervelende vijand rolt zichzelf door de ruimte.
Om deze vijand makkelijk te verslaan, kun je de Mothula Echo gebruiken die je eerder hebt verzameld - wij versloegen hem in één keer. Als de ruimte vrij is, ga dan verder naar rechts tot je bij een klein stukje zandgrond komt. Onder het zand ligt een kist verborgen.
Om bij deze kist te komen, gebruikten we een Holmill om een gat in het zand te maken zodat Zelda erdoorheen kon. Open de kist om een Gouden Ei te verzamelen.
Gebruik nogmaals een Holmill om een gat in het zand te maken links van de kist - maar pas op, er zijn twee vijanden die zich onder je voortrollen, dus wees voorbereid met je Mothula Echo.
Zodra je naar beneden valt, ren direct naar rechts en klim halverwege de ladder op, laat dan de Mothula Echo los om die vervelende vijanden te verslaan.
Wanneer de ruimte veilig is, daal de ladder weer af en ga dan naar links en daal de hoge ladder hier af. Dit brengt je bij een kamer met een tablet in het midden en een Teleporteerpunt in de linkerbenedenhoek. Activeer dit Teleporteerpunt voor je verder gaat.
Raak nu de mysterieuze tablet in het midden van de kamer aan. De tablet zegt je dat je twee verschillende offers moet zoeken. De aanwijzingen zou je ergens op deze verdieping moeten vinden.
Je ziet hier twee rode vierkanten op de grond – ja, dit is waar de offers moeten komen. Dus nu moet je ze vinden.
Ga naar rechts en trek aan de hendel aan de muur met 'Koppelen' om het te openen, zodat je door de opening kunt lopen. In de volgende kamer vind je veel hopen zand.
Wij gebruikten een Windkanon Echo om ze snel te verwijderen – één ervan onthult een kist begraven in het zand. Gebruik 'Koppelen' om deze kist eruit te trekken en open hem om 10 zoutkristallen te verzamelen.
Ga daarna naar de rechterbovenhoek van de kamer en raak daar de tablet aan – het zal je vertellen over iets dat stil staat in het sanctuarium, blauw is van kleur, grote slagtanden en een lange neus heeft. Dat is de aanwijzing voor een van de offers.
Locatie van de Zelda Echoes of Wisdom Gerudo-sanctuarium Kerkerkaart
Om de Gerudo-sanctuarium Kerkerkaart te vinden, ga je de kamer links van de tablet in. Dit brengt je in een kamer met meerdere groene kisten en een Poe in het midden.
Versla het om verder te gaan. Wij gebruikten een Darknut Echo om hen af te leiden en wierpen vervolgens een van de potten uit de kamer naar de vijand om ze uit te schakelen.
Wanneer de Poe is verslagen, verschijnt er een kist in het midden van de kamer – maar vergeet niet eerst hun Echo te verzamelen! Open de kist om de Gerudo-sanctuarium Kerkerkaart te bemachtigen.
Hier vind je de twee offers in de Gerudo-sanctuarium kerker in Zelda Echoes of Wisdom
Ga door de deur in de linkerbenedenhoek van de kamer, en dit brengt je terug naar de buitenrand van de kerker. Maak je geen zorgen, je gaat nog steeds de goede kant op.
Hier krijg je een glimps van nep-Link. Ga naar rechts en je zou een vierkant in de muur van de kerker moeten zien. Gebruik Echo’s om trappen te maken naar deze opening – wij gebruikten houten kisten en trampolines.
Ga door de opening terug naar binnen en je bevindt je in een kamer vol met Rupees! Verzamel ze allemaal.
Ga nu terug naar buiten naar waar je net de kerker hebt verlaten. Volg vanaf hier het pad naar beneden en naar links – blijf het pad volgen, versla de vijanden die je tegenkomt, totdat je bij een gedeelte komt waar een kist in het zand op een verhoogd platform links van je staat.
Wij gebruikten gewoon een Trampoline Echo om deze kist te bereiken. Gebruik 'Koppelen' om het uit het zand te trekken en open het om 20 Rupees te verzamelen.
Ga dan weer naar beneden en ga naar rechts. Ook hier gebruikten we een Trampoline Echo om het hogere gebied te bereiken.
Zodra je hier bent, blijf je het pad volgen langs de boom – vergeet niet de energie te verzamelen die hier rondzweeft. Je komt dan bij een hoge kolom met handvatten aan de zijkant.
Gebruik 'Koppelen' om een van de handvatten vast te pakken en trek in de tegenovergestelde richting om het onderste deel van de kolom te draaien – dit onthult de onderste helft van de ladder.
Klim deze ladder op en bovenaan vind je een kist – open deze om 50 Rupees te verzamelen.
Vanaf hier spring je over de kloof naar links om op het stenen platform te komen en volg het pad totdat je niet verder kunt.
Volg daarna het pad naar rechts, maar wees voorzichtig, er staat een vijand klaar – ze zullen je eraf duwen, dus versla ze snel. Je kunt elke Echo gebruiken die je wilt. Zodra je hen hebt verslagen, volg je het pad verder naar het zuiden naar een trio van cactussen.
Deze cactussen staan langs een zandkuil. Loop langs de rand van de zandkuil totdat je tegen de muur aan de rechterkant staat. Je kunt hier op elke gewenste manier opklimmen, maar wij gebruikten een Trampoline en dat was voldoende.
Eenmaal hier, blijf je het pad volgen tot je een nieuw Teleporteerpunt bereikt (activeer dit snel) en het dak van de kerker, waar zich enkele vijanden bevinden, dus gebruik elke Echo die je wilt om ze te verslaan.
Nadat je dit gebied hebt ontruimd, kijk je naar links van het Teleporteerpunt en je zult een tegel op de vloer zien die eigenlijk van zand is gemaakt. We raden sterk aan om dit Teleporteerpunt te activeren voordat je verder gaat.
Gebruik een Holmill Echo om een gat te maken in dit stukje zand en laat Zelda erdoor vallen. Je bevindt je nu naast die kist die we eerder hebben gemist! Open de kist hier om 50 Rupees te verzamelen – breek de potten hier om wat Vuurpeper en Kwiekdruiven te krijgen. Je kunt dit gebied verlaten door terug te teleporteren naar het Teleporteerpunt op het dak.
In het zuidelijkste deel van dit dakgebied liggen drie hopen zand, blaas ze weg om een kist te onthullen. Open deze kist om een Monstersteen te verzamelen.
Van hieruit ga je naar de rechterkant van dit gebied (wat, als je goed kijkt, het dak van de kerker is) en je vindt een beklimbare muur die naar beneden gaat. Klim naar beneden en vervolgens naar de volgende muur om terug op de grond te komen.
Hier wacht weer een vijand – schakel over naar zwaardvechtersvorm om ze snel te verslaan.
Zo versla je Link in het Gerudo-sanctuarium in Zelda Echoes of Wisdom
Nu kun je je missie starten om de Machtboog te bemachtigen. Ga via de deur links weer de kerker binnen. Eenmaal binnen, ga je over de zandvloer naar het achterste platform – hier zie je meer blauwe blokken die een deur blokkeren. Wij gebruikten een trampoline om hier te komen.
Zodra je hier bent, draai je om naar het lange apparaat in de linkerbenedenhoek van het scherm. Gebruik 'Koppelen' om dit apparaat zo ver mogelijk naar achteren te trekken – hierdoor worden de blokken weer van de deur verwijderd. Wanneer er genoeg ruimte is om door te rennen, laat je het apparaat los en sprint je door de geopende deur. (Je moet misschien terug op het zand gaan staan voor deze stap, maar gebruik gewoon een andere Trampoline op het zand om snel terug naar de deur te komen)
In de volgende kamer vind je verschillende vijanden en gelukkig ook meerdere gebieden om dekking te zoeken. Versla de vijanden zoals je wilt en verzamel dan een Kattenbeeld Echo van een van de Kattenbeelden verspreid over de kamer.
Gebruik vervolgens de 'Koppel'-vaardigheid om het Kattenbeeld weg te bewegen van de deur in de linkerbovenhoek van het gebied.
Ga door de deur en dit brengt je naar een lange kamer – activeer hier eerst het Teleporteerpunt.
Volg vervolgens het pad naar links (vernietig de potten hier als je wat vuurpeper wilt) en ga door de deur aan het einde van deze kamer, wat je brengt naar een nieuwe confrontatie met de valse Link. Deze keer heeft hij een boog, dus wees voorzichtig en gebruik zoveel mogelijk dekking om te voorkomen dat je geraakt wordt door de pijlen.
Tijd om weer te vechten – deze kamer is groter dan toen je de laatste keer tegen Link vocht in de Suidia-ruïne, en er zijn veel meer plaatsen om dekking te zoeken. Nu zijn er verschillende manieren waarop je deze Link kunt bevechten, maar wij leidden hen af met een paar Echo’s en gebruikten vervolgens zwaardvechtersvorm om hem aan te vallen en hem in een van de grote gaten aan weerszijden van de kamer te gooien.
Het lijkt even alsof je Link hebt verslaan, maar niets in minder waar! Nu moet je drie kwaadaardige nep-Links verslaan – dus je kunt maar beter rennen. Er zijn hartjes in de potten en zandhopen rond de kamer als je op elk moment een boost nodig hebt.
We vonden het het makkelijkst om de nep-Links af te leiden met Echo’s en ze vervolgens één voor één uit te schakelen met de zwaardvechtersvorm.
Als ze eenmaal zijn verslagen, is dit gevecht voorbij en kun je de Machtboog verzamelen. Hiermee kun je pijlen afschieten met 'X' terwijl je in de Zwaardvechtersvorm bent.
Ga nu door de nieuw onthulde deur aan de achterkant van deze ruimte en klim de ladder op (je kunt eerst nog hartjes verzamelen in de kamer als dat nodig is).
Boven aan de ladder ga je naar rechts en sta je op het solide platform hier. Gebruik een Strandtula om een draad naar het plafond te maken door de opening boven je. Klim naar boven en ga in Zwaardvechtersvorm. Terwijl je in deze vorm bent, spring je naar het platform aan de rechterkant en sla je met je zwaard terwijl je in de lucht bent om de slijmwand die je pad blokkeert te vernietigen.
Als het pad vrij is, spring je naar het platform en volg je het naar rechts totdat je de ladder in het midden bereikt die omhoog gaat. Klim omhoog en activeer het Teleporteerpunt bovenaan voordat je verdergaat.
Rechts vind je loopbanden en vlammen blokkeren hier je pad, maar dit is de weg die je moet volgen. Om de vlammen te verplaatsen, ga je dicht bij de rand van de bewegende vloer staan en gebruik je 'Koppelen' om het apparaat dat de vlammen spuwt vast te pakken en er aan te trekken, zodat het van richting verandert.
Je kan nu op de loopbanden springen
Hier merk je dat de loopbanden omhoog gaat naar het noorden en dat nu drie sets vlammen je pad blokkeren. Je kunt de eerste twee sets vlammen verplaatsen door op de loopbanden te blijven staan waar je nu op bent en 'Koppelen' te gebruiken om ze in een andere positie te trekken.
Om de derde set vlammen te verwijderen, moet je op de loopbanden zelf staan, die je naar de vlammen toe zal trekken. Als je ongeveer een derde van de weg bent, gebruik je 'Koppelen' om het apparaat dat de vlammen uitspuwt vast te pakken en er aan te trekken (je kunt dit doen door achteruit te lopen op de loopbanden). Dit verandert uiteindelijk de richting van de vlammen en je kunt veilig oversteken naar het volgende gebied.
Verzamel hier de Echo van het Olifantenbeeld Echo - dit is een van de offers die je nodig hebt voor de deur bij de mysterieuze tablet.
Ga nu naar links en open de kist om een Kleine Sleutel te verzamelen! Als je deze hebt, volg je het pad verder naar links en klim je de ladder op naar een hoger platform.
Boven volg je het pad naar links en vind je nog een platform die naar het zuiden gaat. Er zijn meer vlammen aan het einde van de bewegende vloer, dus spring erop en gebruik snel 'Koppelen' om de richting van de vlammen te veranderen voordat je ze bereikt, anders zal Zelda verbranden.
Laat je aan het einde weer vallen en open je Kerkerkaart. Je moet nu terug naar de kamer met de vergrendelde deur - deze bevindt zich ten zuiden van waar je nu bent. We hebben de locatie voor je gemarkeerd op de kaart hieronder.
Gebruik nu de Kleine Sleutel om de vergrendelde deur hier te openen (deze bevindt zich rechts van de blauwe blokken die de deur blokkeren).
In het volgende gebied bevind je je in een kamer vol potten en, hoewel het lijkt alsof het een doodlopende weg is, ben je op de juiste plek. De patronen op het middelste gedeelte van de achterwand zijn anders dan de rest van de muur - ja, je hebt een geheime deur gevonden.
Gebruik 'Koppelen' om een stuk van deze muur vast te pakken en trek het zo ver mogelijk naar achteren om het te openen.
Ga door de opening en volg het pad naar rechts. Aan het einde van dit pad kijk je naar links en zie je drie fakkels. Er zal ook een pijp zijn die wind uitblaast en een ander apparaat dat vlammen uitstoot.
Je moet alle drie de fakkels hier aansteken. We gebruikten een Pyro-zol om degene aan te steken die aan het platform zelf vastzit.
Dat laat er nu nog twee over - voor de volgende fakkel gingen we op de trap staan en gooiden we een Pyro-zol naar de fakkel die het dichtst bij de deur staat.
Voor de laatste fakkel volg je het pad terug naar beneden en naar links zover je kunt. Gebruik vervolgens 'Koppelen' om het blazende apparaat van zijn standaard te trekken en laat het in het gat vallen.
Nu dat apparaat weg is, ga je terug omhoog naar rechts en pak je het vlammenuitstotende apparaat met 'Koppelen'. Trek het zo ver mogelijk zodat het van richting verandert, en terwijl het ronddraait zou het de laatste fakkel moeten aansteken.
Als ze allemaal zijn aangestoken, verschijnt er een stenen tablet in de rechterbovenhoek van de kamer. Ga erheen om het te lezen - deze vertelt over een wezen dat zijn vleugels rust op een toren. Het heeft scherpe ogen en een sterke snavel.
Dit klinkt niet als een van de beelden die we tot nu toe hebben gevonden - dus tijd om verder te zoeken!
Ga terug naar het dak van de kerker via het Teleporteerpunt dat je eerder hebt geactiveerd. We hebben de locatie ervan op de onderstaande kaart gemarkeerd:
Eenmaal terug op het dak, ga naar rechts en vervolgens naar beneden via de beklimbare muur.
Volg dan het pad naar rechts totdat je niet verder kunt. Je zou nu voor een zeer hoge muur moeten staan.
Je moet nu een manier vinden om naar de top van deze muur te komen. Wij hebben wat dozen en een trampoline gebruikt om omhoog te klimmen naar de lagere richel aan de linkerkant.
Van hieruit draaiden we ons naar de muur en stapelden we bedden op elkaar om een trap naar de top van de hoge muur te creëren.
Eenmaal boven op de hoge muur volg je het pad langs de boomstronk en versla ondertussen de vijanden. Blijf dit pad volgen totdat je in een gebied komt met zandheuvels en cactussen.
Hier pak je een van de handgrepen aan weerszijden van de hoge kolom aan de achterkant met 'Koppelen' (deze zijn een beetje verborgen door de cactussen). Trek deze zo ver mogelijk terug totdat het onderste gedeelte van de kolom draait en de onderste helft van de ladder onthult.
Bovenop deze kolom bevindt zich het tweede offer - verzamel hier de Echo van het Haviksbeeld.
Ga nu terug naar de kamer met de mysterieuze tafel en plaats je zojuist geleerde Echo's op de rode tegels (het olifantenbeeld en het haviksbeeld). Met beide offers op deze tegels zal de deur nu opengaan.
Zelda Echoes of Wisdom Gerudo-sanctuarium Grote Sleutel locatie
Om de Grote Sleutel van het Gerudo-sanctuarium te krijgen, ga door deze deur naar de volgende kamer en je ziet een groot apparaat met een handvat aan de rechterkant. Gebruik 'Koppelen' om het handvat vast te pakken en trek het zo ver mogelijk terug terwijl je naar links loopt.
Dit trekt het apparaat uit de muur, wat blijkt een stop te zijn. Zodra dit eruit is getrokken, zijn er nu meer gebieden van de kerker beschikbaar - dus laten we gaan verkennen!
Ga door het gat dat ontstaan is door de stop eruit te trekken en je komt in een kamer met een kist die vastzit in het midden van een puzzel.
Gebruik het draaiwiel in de linksonderhoek van het scherm om het buitenste wiel van het apparaat te bewegen zodat de donkere lijn daar in lijn ligt met de donkere lijn op de grond. Wanneer dit in lijn ligt, zal de buitenste ring zinken.
Doe nu exact hetzelfde met de binnenste ring - lijn de donkere lijn daarop uit met de lijn op de grond en dit zal ook wegzinken.
Je kunt nu bij de kist komen! Open deze om de Grote Sleutel te verzamelen.
Ga nu door de deur in de rechterbovenhoek van de kamer, dit brengt je rechtstreeks naar de deur waarvoor je zojuist de sleutel hebt verdiend. Activeer het Teleporteerpunt naast deze deur en open de grote vergrendelde deur om deze te openen.
Ga door de deur om de strijd aan te gaan met de baas van het Gerudo-sanctuarium. We hebben een aparte gids over hoe je Mogryph verslaat. We hebben ook een gids over hoe je de kist achter een lastige muur kunt bereiken in het Gerudo-sanctuarium.
Het enige wat je nu nog hoeft te doen is deze baas verslaan en je hebt de kerker van het Gerudo-sanctuarium voltooid!