Cory Barlog: 'God of War biedt meer narratieve diepgang'
Het is een stuk serieuzer.
Volgens regisseur Cory Barlog biedt God of War meer narratieve diepgang. Dat laat hij in een interview met het blad Game Informer weten. In plaats van een simpel wraakverhaal is het nu een stuk serieuzer geworden.
"Kratos was een eendimensionaal personage zonder diepgang. We hebben hem nu interessanter gemaakt door ons te richten op de relatie tussen hem en zijn zoon. Niet alleen probeert hij een goede vader te zijn, hij doet ook zijn best die om muur van woede om hem heen af te breken", aldus Barlog.
De regisseur geeft aan dat het verhaal voor hem persoonlijk is. Hij heeft veel inspiratie geput uit zijn eigen ervaringen als vader. Het blijft echter niet alleen bij meer emotionele betrokkenheid, Kratos moet als personage 'menselijker' overkomen.
"We hebben die power fantasy achter ons gelaten. De game is ontworpen met het doel om realistischer over te komen, inclusief personages en hun gebreken waaraan je jezelf niet alleen kunt relateren, maar waarmee je ook een band kunt opbouwen", aldus Barlog.
Direct vanaf het begin is het al duidelijk gemaakt dat God of War een 'vader-zoon avontuur' is. Onlangs raakte ook bekend dat God of War '25 tot 35 uur lang' is.
Wil je meer weten? Hier lees je over de God of War release date, gameplay, trailers en alles wat we weten.