Skip to main content

GoWIII-engine slechts voor helft gebruikt

Blijkbaar kan het allemaal nóg beter!

Nu de release van het langverwachte God of War III steeds dichterbij komt stijgt de spanning voelbaar. Hoe zal de trilogie rond bikkel Kratos ten einde komen? En hoe ziet het er grafisch allemaal uit nu God of War voor de eerste keer richting een HD-console komt? Op die laatste vraag kunnen we alvast een positief antwoord geven: de game ziet er fenomenaal gelikt uit...maar blijkbaar kan het allemaal nog veel beter!

Stig Asmussen, de director verantwoordelijk voor God of War III, heeft namelijk vandaag toegegeven dat de engine van het spel nog niet op volle toeren draait. "Ik denk dat Santa Monica Studios (zijn maakten GoWIII, red) de engine opnieuw zal gebruiken", zei de man tijdens de GDC. "En hij zal beter benut worden. Volgens mij hebben we met God of War III ongeveer 50 à 60 procent van de capaciteit benut. Er is nog veel meer wat we eruit kunnen persen," aldus Asmussen.

Vooral op het vlak van animaties wil de director een evolutie zien. "Ik denk dat de animaties die we nu hebben individueel ongelofelijk zijn", gaat de man verder, "and onze animators hebben absoluut puik werk afgeleverd, maar ik denk dat we ons systeem technisch nog kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld de manier waarop animaties in elkaar overvloeien kan nog beter. Ik ben er zo goed als zeker van dat we de benodigde code daarvoor al in huis hebben, maar we hebben deze niet in God of War III kunnen implementeren omdat we ze pas laat ontdekt hebben."

God of War III zal binnen precies een week in de winkelrekken te vinden zijn. Onze review rond het spel - samen met een interview met de ontwikkelaar - mag je dit weekend online verwachten.

Lees ook dit