Skip to main content

Guerrilla Games legt uit waarom Horizon Forbidden West: Burning Shores enkel op PS5 uitkomt

"Om onze visie zowel technisch als creatief tot leven te brengen."

In een interview op de PlayStation Blog deelt Mathijs de Jonge van Guerrilla Games meer informatie over Burning Shores, de DLC voor Horizon Forbidden West die op 19 april uitkomt. Hij legt onder andere uit waarom je de DLC enkel op de PlayStation 5 kunt spelen.

Volgens De Jonge maakt de DLC volop gebruik van de kracht van de nieuwe console. Zo is er enorm veel rekenkracht nodig om Aloy boven de ruïnes van Los Angeles te laten vliegen. De Jonge verwijst ook naar een bepaald gevecht dat heel wat geheugen en rekenkracht vraagt.

Bekijk op YouTube

Ook de algemene graphics zouden profiteren van deze keuze. Zo werd een speciale lichtinval in de PS4-versie van de game enkel tijdens cinematics gebruikt, terwijl die in de PS5-versie permanent actief is.

Horizon Forbidden West: Burning Shores komt op 19 april uit. In afwachting vind je hier de Horizon Forbidden West review van Randolf.

Lees ook dit