Hoe bereik je de Windtempel in Zelda Tears of the Kingdom
Maak je klaar om van boten af te stuiteren om het midden van de hevige storm te bereiken.
Het is handig om te weten hoe je de Windtempel in Zelda: Tears of the Kingdom bereikt, het kan namelijk verwarrend zijn om de Wenteltrapeilanden in het Hebra-luchtruim te navigeren. Eerst en vooral raden we jou aan om onze Tulin uit het Rito-dorp gids te lezen om te ontdekken hoe je het punt bereikt waar je kunt beginnen met jouw tocht naar de Windtempel.
Nadat je Tulins boog hebt teruggehaald van de vervelende Aerocuda, krijg je de opdracht om de wolk te onderzoeken die de sneeuwstorm veroorzaakt die de Rito in sneeuw hult. Dan begint de klim naar de Windtempel.
In deze gids laten we je zien hoe je de Windtempel in Zelda: Tears of the Kingdom bereikt.
Als je meer vragen hebt over Link’s avontuur door Hyrule, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough.
Hoe bereik je de Windtempel in Zelda Tears of the Kingdom
Nadat je Tulins boog hebt teruggehaald, geeft Harth jou en Tulin de opdracht om de wolk te onderzoeken die de sneeuwstorm veroorzaakt. Je kunt de wolken echter niet via de zijkanten bereiken, de enige manier om erin te komen is door helemaal naar de top te gaan!
Om de wolk te onderzoeken, moet je naar het Hebra-gebergte gaan en op de piek gaan staan die op de kaart hieronder is aangegeven. Op de coördinaten (-2783, 28899, 0738) vind je een Rito genaamd Huck. Spreek met hem en hij zal je de richting wijzen waar je heen moet.
Nadat je met Huck hebt gesproken, kijk je naar het oosten om een aantal drijvende eilanden tegenover je te zien. Dit is het begin van het pad dat je moet volgen om boven de wolken uit te komen.
Als je klaar bent, spring en zweef je naar het eerste zwevende eiland. Vergeet niet om Tulins Windvlaag te gebruiken om je een extra boost te geven terwijl je in de lucht bent!
Als je op dit eiland landt, moet je rechts twee dozen zien. Gebruik Ultrahand om deze dozen op elkaar te stapelen en plaats je creatie dan aan de kant van het platform die naar het oosten gericht is, in de richting van de volgende verzameling zwevende eilanden.
Klim op je gestapelde blokken en spring en zweef naar het volgende eiland tegenover je.
Als je hier landt, gebruik je Plafondduiken om naar de top van de eilandketen te gaan en klim je op de dikke pilaar in het midden om er bovenop te staan.
Vanaf hier kijk je naar het westen en zou je een lange pilaar moeten zien die net boven een ander platform zweeft. Zweef naar het platform op (-2714, 2940, 0767) en ga onder de pilaar staan. Gebruik Plafondduiken om boven op deze pilaar te verschijnen en je krijgt de melding dat je bent aangekomen bij de Wenteltrapeilanden.
Kijk naar het westen om een aantal afgebroken eilanden in de lucht te zien hangen. Je moet ze allemaal beklimmen om bij de wolk te komen.
Laat je voorzichtig op het pad onder je vallen en volg dan het pad vooruit en neem de trap links van je. Neem nu de trap rechts van jou tot je op een eilandje staat en ga hier op de rand staan op ongeveer de volgende coördinaten: (-2858, 3001, 0878).
Kijk hier naar beneden en je zou een boot onder je moeten zien. Als je erop springt zal het zeil werken als een sterke trampoline die je in de lucht gooit.
In de lucht zou je een andere reeks eilanden iets ten noorden van je moeten kunnen zien (hier vind je ook de Tempel van Mayaumekis. Tip: je kan deze activeren als Teleportatie punt). Land op deze eilanden en je coördinaten zullen ongeveer de volgende zijn: (-2890, 3084, 0893.)
Als je op dit groepje eilanden bent geland, kijk je naar het noordwesten en blijf je het pad vooruit volgen. Wanneer je het einde van dit eiland bereikt, spring en glijd je naar het volgende eiland.
Ga vooruit en kijk naar links. Je ziet nu een lichtjes schuin zwevend eiland met een Zonoïdesoldaat erop. Als je niet met de Soldaat wilt vechten, ren dan gewoon langs hem heen.
Glijd naar het schuine platform (reken af met de Soldaat als je wilt) en ga dan naar de overkant van het eiland naar de gebroken pilaar op de rand (-3079, 3198, 0888.) Vanaf hier spring en glijd je naar het noorden naar het volgende drijvende eiland. Op dit eiland ga je bovenaan op de rand staan (-3802, 3230, 0894) en kijk je naar beneden.
Opnieuw zie je een boot. Spring erop, lanceer Link in de lucht en zweef dan naar de volgende reeks eilanden die iets ten noordwesten van je liggen.
Land hier en volg de trap, je komt dan een Zonoïdesoldaat tegen. Reken met ze af of ontwijk ze, ook dit is jouw keuze.
Ga de trap links van de Soldaat op en daar zal nog een Zonoïdesoldaat staan. Reken ermee af of ren er voorbij, ga dan naar rechts en klim hier de pilaar op.
Nadat je de pilaar hebt beklommen, ga je vooruit totdat je bij een platform komt met een paar blokken erop.
Ga hier op de rand van het platform bij de blokken staan en kijk naar het zuiden op (-3200, 3345, 0939.) Kijk naar beneden en je zou een lager platform moeten zien met drie blokken erop.
Glijd tot hier en gebruik dan Ultrahand om de drie blokken op elkaar te stapelen.
Klim op je creatie, kijk omhoog en gebruik Plafondduiken om boven op de pilaar uit te komen.
Eenmaal door de pilaar, ga je op de hoek ervan staan op (-3238, 3323, 1010) en je zou een drijvend eiland tegenover je moeten zien met een stenen poort erop.
Glij hierheen en steek het platform over zodat je op de tegenoverliggende rand staat. Je zou nu nog meer gebroken eilanden moeten zien.
Volg het pad van eilanden naar links (je komt hier een Zonoïdeofficier tegen) en blijf het pad volgen dat door de eilanden is gemaakt totdat je een eiland ziet met een gigantisch gat in het midden waar een boot onder drijft.
Glij naar het eiland, spring door het gat en lanceer Link met het zeil van de boot in de lucht. Als je in de lucht bent, zweef je naar het noordwesten (je zweeft hier over een Blokzonoïde) en probeer je te landen op het hoger gelegen eiland op (-3505, 3568, 1015.)
Het gat hier is geblokkeerd door rotsen, gebruik een hamer of een Bombloem, of spring er gewoon herhaaldelijk op om de rotsen te breken.
Als je van de rotsen af bent, spring je door de gaten en lanceer je Link weer met de boot de lucht in.
Glij dan naar het volgende eiland op (-3537, 3528, 1034.)
Op dit eiland volg je de twee trappen helemaal naar boven totdat ze stoppen. Ga dan op de rand staan en kijk naar beneden. Je ziet nu een ander eiland met een gat erin en een boot die onder het gat drijft.
Spring naar beneden in het gat en lanceer Link weer in de lucht, kijk dan om je heen en je zou twee Aerocuda moeten zien rondvliegen boven een andere boot.
Glij naar de boot bij de Aerocuda, lanceer er dan vanaf en kijk rond voor een tweede boot iets naar rechts.
Glij naar deze boot en lanceer Link er vanaf, glijd dan naar het volgende drijvende eiland op (-3347, 3345, 1095).
Ga door de overdekte ruimte op dit platform (stop om te koken bij de kookpot aan je rechterkant als je wilt) en je ziet een trio Aerocuda rondvliegen.
Glij naar het volgende eiland voor je en gebruik Plafondduiken (-3280, 3304, 1088) om boven op dit platform te komen.
Ga naar het zuidoosten en je ziet drie Zonoïdesoldaten op het volgende eiland tegenover je. Soms zullen de Aerocuda de Soldaten aanvallen, als je even wacht ruimen de Soldaten de vliegende monsters voor jou uit de weg.
Glij naar dit eiland, maar je moet voorzichtig zijn. Drie delen van het platform beginnen te vallen zodra je erop stapt. Loop dus zo snel mogelijk door de opening achter de Soldaten en over het platform naar de andere kant.
Zodra je voorbij de vallende platforms bent, zal er nog een Zonoïdesoldaat op je wachten. Nadat je met hen hebt afgerekend, ga je naar de rand van het platform op (-3112, 3204, 1094) en kijk je tegenover je.
Je zou nu een ander eiland moeten zien met Soldaten erop. Glijd hierheen en reken met ze af (we raden niet aan om deze te vermijden, want dan zullen ze je volgen naar het volgende deel).
Zodra je met de Soldaten hebt afgerekend, ga je de trappen op dit eiland op totdat je bij een gebied komt met Zonai-werktuigen erop. Hier moet je een machine bouwen die je de lucht in kan tillen om de volgende reeks eilanden te bereiken.
Er zijn talloze manieren om een vliegmachine te bouwen, maar dit is hoe wij de onze hebben gebouwd. Je hebt nodig:
- Een metalen platform
- Een Vlammenwerper
- Een Heteluchtballon
Al het bovenstaande kun je in dit gebied vinden. Bevestig de Vlammenwerper aan het midden van het platform, zodat de vlammen naar omhoog zullen blazen. Plaats dan voorzichtig de ballon bovenop de Vlammenwerper zodat de vlammen de ballon van energie voorzien.
Activeer de Vlammenwerper pas als je klaar bent met jouw creatie. Anders maak je het moeilijker de ballon er op de plaatsen, en steek je hem misschien zelfs in brand.
Als je tevreden bent met je creatie, ga er dan op staan en activeer hem om hoog genoeg te klimmen en naar de volgende reeks eilanden in het noordoosten te glijden.
Ga op het volgende eiland onder de pilaar staan op (-2997, 3224, 1137) en gebruik Plafondduiken. Klim dan naar de top van dit eiland.
Dit is het punt waar het oversteken van de Wenteltrapeilanden een beetje lastig wordt - dus probeer ons te volgen, maar we raden aan om op dit punt het spel handmatig op te slaan voor het geval het misgaat.
Loop naar de rand van dit eiland tot je beneden een boot ziet. Spring hier op de boot en lanceer Link de lucht in.
Glijd naar de boot aan de linkerkant, land erop en lanceer Link weer in de lucht.
Glijd naar de boot aan de rechterkant, land erop en lanceer Link nogmaals in de lucht.
Zweef in de lucht naar het westen naar een platform met een gat in het midden. Spring in het gat om Link van een andere boot te lanceren.
Land dan op het dichtstbijzijnde eiland op (-3209, 3372, 1340). Activeer hier de Tempel van Kahatanaum als een Teleportatie punt.
Neem de linkse trap en lanceer Link hier van de boot.
Gebruik Tulins Windvlaag om je te helpen zuidwaarts te glijden naar een eiland ver van je. Als je erop landt, zijn jouw coördinaten ongeveer (-3296, 3192, 1448.)
Op dit eiland volg je de trap naar links tot je weer een boot vindt. Spring erop en lanceer Link.
Terwijl je in de lucht bent, moet je je omdraaien zodat de drijvende boten naar je toe komen. Probeer dit vol te houden terwijl je van boot naar boot gaat.
Land op de boot die het dichtst bij je is en lanceer Link opnieuw omhoog.
Zweef dan zuidwaarts naar een stilstaand eiland met een boot aan de zijkant (het kan zijn dat je moet landen op het lagere niveau van dit eiland, maar maak je geen zorgen, Plafondduiken brengt je waar je moet zijn).
Lanceer hier van de boot en kijk tegenover je als je eenmaal in de lucht bent, je zou een ander schip naar je toe moeten zien komen. Glijd erheen, lanceer er vanaf en glijd dan naar de volgende boot die het dichtst bij je is en naar je toe komt.
Herhaal de bovenstaande stap totdat je bij de bovenste laag boten boven de wolk bent. Je weet dat je er bent, want er zijn geen boten meer boven je en je kunt duidelijk boven de storm kijken.
Als je klaar bent, lanceer je Link vanaf één van de boten van de bovenste laag een glijd je naar het midden van de storm. Laat je vallen als je op de juiste plek bent, maar vergeet niet je Zweefzeil op tijd te nemen of je zal neerstorten en dan moet je alles opnieuw doen.
Gefeliciteerd! Je bent nu in de Windtempel en je moet nog een paar uitdagingen aangaan voordat je de Rito kunt redden.