Hollis hekelt Activision
Vindt nieuwe Goldeneye niet zo leuk.
Martin Hollis is niet meteen een naam als een klok in de gamesindustrie, maar veel Nintendoliefhebbers zullen deze man herkennen als de grote man achter het briljante Goldeneye 007 op de Nintendo 64. De game begon eerst als een standaard platformspel, maar veranderde uiteindelijk in één van de meest legendarische first person shooters ooit.
In een interview met Official Nintendo Magazine trekt Hollis van leer tegen speluitgever Activision. Hij vindt namelijk dat de beslissing om een nieuwe Goldeneye te maken louter te danken is aan de centjes die ermee verdiend mee kunnen worden. Hij verwijt Activision een gebrek aan enthousiasme om nieuwe games - en Goldeneye in het bijzonder - te creëren en de Amerikaanse speluitgever zou enkel aan geld denken.
Voor zijn landgenoten van het Britse Eurocom, de ontwikkelaar van de game, is Hollis wel lief. Volgens hem doet Eurocom er alles aan om van Goldeneye een goede game te maken. Goldeneye verschijnt in de Benelux op 5 november 2010 en is een remake van N64-klassieker.
Martin Hollis houdt zich momenteel bezig met Zoonami, zijn eigen gamebedrijfje dat hij in 2000 heeft opgericht. Lange tijd deed hij mysterieus over GameZero, een prestigieus project dat een stille dood is gestorven. Nu concentreert Zoonami zich voornamelijk op het maken van kleinere projecten zoals puzzel- en Wiiwaregames.