Skip to main content

Homefront verdient meer volgens Bilson

Metacritic-score te laag.

In een interview met IGN heeft Danny Bilson, baas van de afdeling Core Games bij THQ, aangegeven dat Homefront een hogere Metacritic-score dan 71 verdient. Maar aan de andere kant "kun je geen wiskunde toepassen op kunst".

Bilson verklaarde dat de review-scores hem nu minder doen dan een maand geleden, want inmiddels weet hij dat "wanneer je een mass-market game maakt, het meer lijkt op de filmindustrie". Dit houdt volgens hem in dat het concept van een spel "een grote groep gamers aanspreekt of niet".

"Als Homefront universeel geflopt was dan had ik gezegd 'Ok, dit heeft niet gewerkt'", legt Bilson uit, "Ik denk dat het feit dat vijftig reviews zo uiteen leggen, zegt dat we een game hebben gemaakt met een eigen perspectief en zelfs mogelijk controversieel is."

"Toen we begonnen en ik bij de jongens van [ontwikkelaar] Kaos was in New York, zei ik 'Mannen, als we een moderne shooter willen maken, moeten we concurreren met de beste van de wereld.' Ik herinner me dat in die meetings, besloten werd: 'We verwachten niet dat we die anderen gaan verslaan; onze missie is om er bij te horen. En wat dat betreft zijn we geslaagd. Iedereen praat over Homefront."

"Heb ik graag dat het controversieel is? Nee, ik heb liever dat iedereen in de wereld het geweldig vindt. Maar er zijn meer dan twintig reviews met een score boven de 80, er zijn een aantal haters en een aantal gemiddelde cijfers. Lees ik ze allemaal, om te zien wat we de volgende keer beter kunnen doen, zodat er review een 100 wordt? Natuurlijk, dat is altijd ons doel."

"Wat ik wel duidelijk wil zeggen is dat dit game geen 71 is. Maar je kunt geen wiskunde loslaten op kunst."

Bilson zegt verder dat hij wel een aantal dingen zou veranderen als hij het over zou kunnen doen, maar hij zou niets aanpassen aan de visie of de creatieve aspecten van de titel.

Wij waren ook niet onverdeeld enthousiast over Homefront, lees in onze review waarom.

Lees ook dit