Indie-platformer Fez uitgesteld
Verschijnt pas volgend jaar.
Het najaar is begonnen: tijd van het laatste terrasjesweer en uitgestelde games. Over dat laatste kan ook Fez, een indiegame die al in 2010 het levenslicht gezien zou hebben in een ideale wereld, meepraten. Ontwikkelaar Phil Fish tweette enkele dagen geleden namelijk de wereld in dat de release verschoven werd naar volgend jaar.
De reden voor het uitstel tot 2012? Vooral het certificatieproces dat elke game die op Xbox Live Arcade wil verschijnen, moet doormaken, eist z'n tol. Nuja, wat zijn die enkele maanden extra wanneer je weet dat we intussen al een kleine drie jaar wachten op deze veelbelovende platformgame waarin de 2D-wereld Eschergewijs driedimensionaal uitgebuit kan worden?
Voor de echt ongedurige fans hebben we nog deze tip: Phil Fish komt eind oktober naar het GameCity evenement in Nottingham, Groot-Brittannië waar iedereen die er niet duizelig van wordt Fez zal kunnen spelen.
Of je kan ook gewoon dit interview met de man lezen waarin hij vertelt hoe Ico hem inspireerde alle balast uit Fez overboord te gooien en te focussen op de kern van de game.
Fez maakt begin 2012 zijn opwachting op Xbox Live Arcade, een preciezere datum is er voorlopig niet.